KARATA ZA POZORIŠTA NEMA NI ZA LEK: Predstave rasprodate mesecima unapred iako ulaznice baš i nisu jeftine


IZVOR: Republika - 27.03.2023 | 11:12


I zaista, kako smo se uverili, na sajtu nekoliko pozorišta, gde je istaknut repertoar, pored naslova predstava stoji da su rasprodate.

Foto: ST/N. Mutić
KARATA ZA POZORIŠTA NEMA NI ZA LEK: Predstave rasprodate mesecima unapred iako ulaznice baš i nisu jeftine

U vreme kad cene rastu, a porodice pažljivo planiraju mesečne budžete jedna stvar odoleva trendu štednje: odlazak u pozorište. I ne samo da odoleva već se za većinu predstava karte razgrabe čim bude objavljen repertoar.

Najčešće ćete na sajtu nekog od pozorišta u Beogradu za određenu predstavu videti da je rasprodata iako, recimo, karta za taj komad košta 1.500 ili 2.000 dinara.

Narod se na velika vrata vratio u pozorišta.

SVE PLANULO

- Želela sam da kupim kartu za predstavu o kojoj ceo grad priča, ali kada sam otišla na repertoar pozorišta, putem sajta, pisalo je da je rasprodata. Uz to, ulaznica uopšte nije jeftina i kad god da je kupite nemate nikakav popust. Ispada da ceo Beograd ide u pozorište pošto sam videla da su rasprodate i ostale predstave - kaže jedna od čitateljki koja se javila našoj redakciji.

Pozvala je, kako navodi, drugaricu za koju zna da redovno ide u pozorište i od nje čula da se za neke predstave ulaznice moraju rezervisati i po dva-tri meseca ranije, pa kupiti kada izađe repertoar:

Foto: pixabay.com

 

 

Bukvalno, čim se pojavi repertoar za naredni mesec, sve plane. Prijateljica mi je rekla i da je morala da potegne vezu u jednom pozorištu da bi joj ostavili dve karte.

I zaista, kako smo se uverili, na sajtu nekoliko pozorišta, gde je istaknut repertoar, pored naslova predstava stoji da su rasprodate.

UDARI REALNOSTI

Reditelj i književnik Dragoslav Bokan ističe za Republiku da se pozorišna zajednica stvara svaki put kada udari okrutne realnosti nasrnu na našu svakodnevicu, misleći na sve sa čime se, pre svega, na globalnom planu suočavamo..

- Jedna od neizbežnih posledica svake krize je i bežanje od realnosti. Neko odlazi na selo, neko se povlači u sebe, neko se zatvara u biblioteku, a neko bira pozorište gde će uspeti da oživi bar malo idealnog sveta, onog koji mu nedostaje. Ta pozorišna zajednica se tako stvara svaki put kada udari okrutne realnosti nasrnu na našu svakodnevicu. I to je, prevashodno, razlog ovog vraćanja pozorišnoj umetnosti i dvosatnom isključenju iz sve težih briga - navodi Bokan.

BONUS VIDEO: