SLABIJA PRODAJA I VIŠE STRUJE: Trendovi u autoindustriji koji su obeležili 2018. godinu
IZVOR: E. S. T. - 31.12.2018 | 23:16
Bilo je mnogo uspona i padova, ali su se četiri trenda izdvojila kao dominantna.
SLABIJA PRODAJA
Iako su analitičari na kraju 2017. godine predviđali drastični pad u prodaji automobila širom sveta, do njega ipak nije došlo. Međutim, pada u prodaji je svakako bilo. Neke prognoze sa početka pretodne godine navele su da će bti prodato 16.6 miliona automobila, ali je zbog malo bolje produktivnosti, to predviđanje poraslo na 16.8 miliona, piše portal Džezebel.
Ipak, ni to nije za pohvalu. Prodavci automobila u razvijenijim zemljama žalili su se na slabiji promet ove godine, a kao glavni razlog naveli su slabiju potrošačku moć ljudi, cenu goriva i stagnaciju prosečne plate.
MALI "BUM" ELEKTRIČNIH VOZILA
Iako se nisu ostvarila predviđanja da će doći do velikog "buma" u prodaji električnih automobila, broj novih elektromobila koji su napustili salone je porastao u 2018. Samo u SAD-u, kada se sve brojke zbroje, rast prodaje bi trebao da bude oko 50 odsto, a ukupan udeo u prodaji automobila 10 odsto.
Sa sve češćim zabranama dizel i benzinskih vozila u gradovima širom Evrope, prodaja će u narednoj deceniji doživeti pravi procvat, predviđaju stručnjaci.
Foto: Daimler Media
ZABRANA ZA ZAGAĐIVAČE
Gradovi širom Evrope, ali i sveta, započeli su ove godine da najavljuju da će u narednoj deceniji u potpunosti zabraniti pristup dizel vozilima i vozilima sa benzinskim motorom u pojedinim delovima i mestima. Zabrane su najavili između ostalog Španci, Skandinavci, Francuzi, Italijani, a njih na bliskom istoku prate Izraelci.
Primera je bilo mnogo, ali na ovom polju ubedljivo prednjači Nemačka, koja pored zabrane u centralnim delovima gradova, želi da dizel vozila skloni i sa legendarnog autobana.
POTROŠAČI NA PRVOM MESTU
Uprkos činjenici da se mnogi proizvođači automobila trude da privuku što više kupaca, zadovoljstvo onih koji su pazarili automobile u 2018. godini bilo je u padu. Statistika koja dolazi iz SAD kaže da čak 87 odsto Amerikanaca nije zadovoljno uslugama u auto-salonima i praktičnošću novih automobila, a 72 odsto ispitanike jedne studije reklo je da će početi da obilaze prodavce kada se ove kategorije poboljšaju.
Između ostalog, kako bi privukli što više kupaca, proizvođači su počeli sa inovacijama na polju interneta u automobilima i praktičnijeg i bezbednijeg korišćenja telefona u toku vožnje. Sve se više okreću potrebama potrošača kako bi privukli što veći broj.
Foto: pixabay.com