ZVERI USKORO STIŽU: 10 luksuznih automobila koji će vladati putevima 2019.


IZVOR: b92.net - 01.01.2019 | 23:16


CNN je sastavio listu 10 skupocenih modela koji će prema njihovom mišljenju privlačiti pažnju imućnih kupaca u godini koja je pred nama. Neki od njih već su prisutni na tržištu, drugi su predstavljeni ove godine, ali će se u prodaji naći tek 2019, dok se za neke očekuje da će imati svetsku premijeru u narednoj godini.

Foto: Tesla Motors

Tesla Roudster će sledeće godine privući mnogo pažnje

Jaz između najbogatijih i najsiromašnijih ljudi na svetu sve je veći, a tražnja za skupocenim, luksuznim automobilima raste iz godine u godinu.

U poslednje vreme, kupci modela najskupljih auto-brendova sve više se orijentišu ka SUV vozilima, pa su kompanije kao što su Bentli, Maserati ili Rols-Rojs odlučili da im ponude upravo takve automobile, koje ranije nisu ni imali u svojoj gami.

Drugi trend koji polako osvaja tržište premijum automobila je elektrifikacija, pa se u 2019. očekuje znatno veća ponuda hibridnih i potpuno električnih luksuznih modela, među kojima je i prvenac Poršea na struju.

Ipak, bogati kupci koji i dalje preferiraju reski zvuk benzinskih motora sa 8, 10 ili 12 cilindara i u narednoj godini imaće dovoljno zanimljivih modela na raspolaganju.

Pogledajte listu 10 najpoželjnijih luksuznih automobila za 2019. prema CNN-u:

Lamborgini Aventador SVJ

Lamborgini je ovog leta predstavio svoj najbrži model koji se trenutno može nabaviti - Aventador Supervelos Jota (SVJ), koji je na Nirburgringu zabeležio fantastičan rezultat 6:44.97!

U poređenju sa varijantom Supervelos (SV), čiji atmosferski 6.5 litarski V12 isporučuje 740 "konja", SVJ model ima 20 KS više pa raspolaže sa čak 760 KS pri 8.500 o/min.

Maksimalni obrtni moment je 720 Nm i postiže se pri 6.750 o/min što je dovoljno da ovaj dvosed od 0 do 100 km/h ubrza za 2,8 sekundi, a 0-200 za 8,6 s uz maksimalnu brzinu od 350 km/h.

U planu je proizvodnja svega 900 primeraka Aventadora SVJ, koji se prodaje po ceni od 517.770 dolara.

Foto: lamborghini.com

Ferari 488 Pista Spajder

Još jedan italijanski proizvođač supersportskih automobila predstavio je u avgustu novi model - Ferrari je otkrio kabriolet varijantu modela 488 Pista. Ovo je ujedno 50-ti model sa otvorenim krovom u istoriji proizvođača iz Maranela.

Poput kupe verzije, Spider za pogon takođe koristi 3.9 litarski twin-turbo V8 motor sa 720 konjskih snaga i 770 Nm obrtnog momenta. Ovaj agregat je najjsnažniji V8 koji je Ferrari do sada napravio.

Zahvaljujući njemu, 488 Pista Spider 0-100 km/h ubrzava za 2,85 s (kao i kupe), dok do brzine od 200 na sat stiže za 8 sekundi (0,4 s sporije nego kupe verzija). Maksimalna brzina automobila je 340 km/h.

Očekuje se da će Ferrari 488 Pista Spider biti nešto skuplji od kupe varijante i da će koštati preko 300.000 dolara.

Aston Martin DBX

Ovo je jedan od modela koji se najavljuju godinama i koji će biti prezentovan javnosti u drugoj polovini 2019. Reč je o prvom krosover/SUV modelu u istoriji Aston Martina.

Na početku, kupci će moći da biraju između dve benzinske opcije, 4.0 V8 agregata iz Mercedes-AMG “kuhinje” i “domaćeg”, britanskog 5.2 litarskog V12 motora. Kasnije će ponuda biti proširena hibridnim pogonskim sistemom.

Osim cene, za sada nije poznato ni konačno ime ovog modela, s obzirom da se oznaka DBX koju je nosio Aston Martinov koncept iz 2015. koristi neformalno.

Foto: global.astonmartin.com

Meklaren Spidtejl

Novi McLarenov “kralj brzine” imao je premijeru krajem oktobra, kada je ovaj britanski proizvođač otkrio dizajn automobila i neke tehničke detalje.

Speedtail je duhovni naslednik legendarnog McLarena F1 ali i odgovor na Bugatti Chiron. Za razliku od Bugattija koji se oslanja na sirovu snagu (1.500 KS), McLaren koristi aerodinamiku za povećanje performansi.

Proizvođač nije precizirao koji je tačno motor zadužen za pogon, ali se pretpostavlja da je u pitanju hibrid 4.0 litarskog V8 iz modela McLaren Senna i elektromotora iz P1 koji zajedno proizvode 1.050 KS.

Speedtail iz mesta do 300 km/h stiže za 12,8 sekundi, čak 2,7 s brže od P1, dok mu je maksimalna brzina 402 km/h.

McLaren će napraviti samo 106 primeraka, a cena jednog automobila kreće se od 2,25 miliona dolara.

Audi E-Tron

Prvi električni SUV nemačkog proizvođača nije u cenovnom rangu sa prethodno navedenim modelima, ali predstavlja prekretnicu za Audi koji se sve više okreće alternativnim pogonskim sistemima.

E-Tron će se na tržištu suprotstaviti Teslinom Modelu X, koji je postavio neke standarde kada je reč o luksuznim krosover/SUV vozilima na struju.

Audijev SUV za pogon koristi dva asinhrona elektromotora, koji se napajaju električnom energijom iz baterija kapaciteta 95 kWh. Proizvođač na premijeri nije saopštio specifikacije pogonskih jedinica, ali je otkrio da je E-Tron u stanju da ubrza 0-60 milja na sat (0-96 km/h) za 5,5 s, pre nego što dostigne maksimalnih 200 km/h.

Ovaj automobil debitovao je na sajmu u Parizu, u oktobru, a u prodajne salone stiže 2019. i kako kažu u Audiju, biće jeftiniji od konkurentskog Tesle X.

Osnovna verzija sa paketom Premium Plus koštaće 74.800 dolara, nešto bogatije opremljen Prestige ima cenu od 81.800 dolara, a u vrhu ponude biće Audi E-Tron First Edition koji će se prodavati po ceni od 86.700 dolara.

Foto: Audi media

Bentli Kontinental GT Konvertabl

Još jedan iz “stare garde” luksuznih modela sa konvencionalnim pogonskim jedinicama, GTC je skoro kopija kupe varijante uz nekoliko ključnih razlika, a najvažnija je naravno mekani krov koji se sklapa za 19 sekundi pri kretanju vozila brzinom do 48 km/h.

Prvi put Bentley nudi tvid kao opciju za fabrički krov, a tvrdi da je buka smanjena za tri decibela u odnosu na prethodnika.

Novi Continental GT Convertible je i nekoliko kilograma lakši, ali i dalje ima skoro 2,5 tona.

Bentley je u GTC stavio 6.0 litarski W12 koji je uparen sa osmostepenim automatikom sa dvostrukim kvačilom i raspolaže sa 626 KS. Automobil ubrzava iz mesta do 100 km/h ua 3,7 sekundi, što je samo desetinku sporije od verzije sa tvrdim krovom, dok je maksimalna brzina i dalje impresivnih 333 km/h.

Početna cena je oko 215.000 dolara.

Tesla Roudster

Još jedan model iz nove generacije luksuznih sportskih automobila na struju čije vreme tek dolazi predstavljen je u pretprodukcijskoj verziji još krajem 2017. godine.

Evropski ljubitelji automobila mogli su da se upoznaju sa novim Roadsterom u septembru 2018, kada je po prvi put prikazan na Starom kontinentu – na sajmu u Bazelu.

Iz kompanije Tesla navode da je novi Roadster u stanju da od 0 do 96 km/h (0-60 milja na sat) ubrza za neverovatnih 1,9 s, dok iz mesta do 160 km/h (100 milja na sat) stiže za svega 4,6 s. Saopšteno je i da automobil ma autonomiju u vožnji od gotovo 1.000 km (620 milja), a kapacitet pogonskih baterija je 200 kWh.

Automobil poseduje 4 sedišta (2+2), mada je prostora na zadnjim veoma malo, tako da jepraktično reč o dvosedu.

Novi Tesla Roadster trebalo bi da debituje u produkcijskoj verziji do kraja 2019, a očekuje se da će koštati od 200.000 dolara, što znači da će biti najskuplji model u istoriji ove kompanije.

Foto: Tesla Motors

Jaguar I-Pejs

Takođe eksponent nadolazećeg talasa električnih premijum automobila, stigao je na tržište još u proleće 2018, ali je tek krajem godine zablistao. Jaguar je u oktobru kupcima isporučio 1.200 primeraka ovog električnog krosovera, dok je, poređenja radi, u avgustu prodato svega 140 jedinica modela I-Pace.

Automobil koristi litijim-jonske baterije kapaciteta 90 kWh, a prema fabričkim podacima maksimalna autonomija u vožnji kreće se od 386 do 480 km. Sa druge strane, nezavisna američka agencija EPA procenila je maksimalan radijus kretanja na 354 km.

U Jaguaru kažu da je za dopunu baterija od 0 do 80% maksimalnog kapaciteta potrebno 85 minuta, ako se koristi punjač jednosmerne struje od 50 kW. U slučaju da se baterije dopunjavaju na brzom punjaču od 100 kW, ovaj period smanjuje se na samo 40 minuta.

Vlasnici koji svoj I-Pace budu dopunjavali na zidnom, kućnom punjaču (7 kW) koji koristi naizmeničnu struju, moraće da sačekaju 10-ak sati da bi se pogonske baterije napunile do 80% kapaciteta.

Jaguar I-Pace pokreću dva elektromotora – svaki na po jednoj osovini automobila – čija je ukupna kombinovana snaga 400 ks, a obrtni moment 696 Nm. Snaga se prenosi na sva 4 točka.

Koficijent otpora vazduha je 0,29, a proizvođač navodi da I-Pace od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,8 s.

U odnosu na druge modele sa ove liste, Jaguarov električni krosover košta “pristupačnih” 80-tak hiljada dolara.

Porše Tajkan

Prvi Porsche na električno pogon predstavljen je 2015. kao koncept Mission E, a u produkcijskoj verziji koja će se u prodaji pojaviti 2019. nosiće ime Taycan.

Automobil će zadržati tehničke specifikacije konceptnog vozila - imaće dva konstantno sinhronizovana motora, jedan za prednju, a drugi za zadnju osovinu koji će zajedno isporučivati oko 600 KS. Dva elektromotora će se napijati strujom iz litujum-jonske baterije visoke voltaže dovoljne za autonomiju u vožnji od 500 kilometara.

Taycan bi trebalo da ubrzava 0-100 km/h za manje od 3,5 sekundi, dok bi 200 trebalo da "uhvati" za manje od 12.

Porsche predviđa proizvodnju oko 20.000 jedinica godišnje. Iz te kompanije nisu saopštili tačnu cenu, ali su najavili da će biti skuplji od SUV-a Cayenne (74.828 evra u Nemačkoj), a jeftiniji od limuzine Panamera (90.655), pa se spekuliše da će koštati oko 80.000 evra.

Naravno, Porsche planira u budućnosti i dodatne verzije Taycana, a najmoćnija varijanta bi mogla da košta i 200.000 evra.

Foto: Porsche newsroom

BMW i8 Roudster

Kabriolet verzija BMW-ovog sportskog hibrida predstavljena je krajem 2017, a u februaru je u Lajpcigu počela serijska proizvodnja ovog ekskluzivnog automobila.

Automobil je u proleće stigao u prodajne salone, a očekuje se da će 2019. biti “njegova godina” kada je reč o popularnosti među imućnom klijentelom, naročito među mlađim kupcima sa dubokim džepom.

Kao i kod kupea, za pogon je upotrebljena kombinacija trocilindarskog 1.5 litarskog turbo benzinca, elektromotora i pogonskih baterija. Benzinski motor proizvodi 231 ks (170 kW) i 319 Nm, a električni 143 ks (105 kW) i 249 Nm, dok je ukupna snaga pogonskog sistema 374 ks (275 kW).

BMW i8 Roadster ima masu od 1.593 kg i teži je od standardnog i8 za 60-ak kg. Pogonske baterije imaju kapacitet od 11,6 kWh, a kada su potpuno napunjene omogućavaju da automobil pređe 28 km samo uz pomoć električne energije.

Od 0 do 96 km/h (0-60 milja na sat) ubrzava za 4,4 s, a maksimalna brzina elektronski je ograničena na 250 km/h.

Roadster ima sklopivi krovni pokrivač koji se pritiskom na dugme podiže/spušta za samo 15 sekundi, pri brzinama do 50 km/h. Početna cena automobila iznosi oko 150.000 dolara.

Foto: bmw.co.uk