ULAŽU ČAK 30 MILIJARDI: Folksvagen grupa planira čak 70 novih električnih vozila do 2028.
IZVOR: autoblog.rs/tportal.hr - 13.03.2019 | 23:16
Kako bi se pokrili troškovi programa elektrifikacije Folksvagen grupe, u sledećih pet godina će se uložiti 30 milijardi evra. Još 2017. Folksvagen grupa je u sklopu svoje inicijative "Roadmap E" postavila cilj da do 2030. izbaci na tržište 50 novih električnih modela, ali sada su proširili planove elektrifikacije i do 2028. će na tržište dovesti čak 70 novih modela automobila.
Potencijalani partner Folksvagen grupe bi mogla da postane i korporacija Fijat Krajsler automobiles, koja nastoji da se okrene tržištu potpuno električnih automobila, ali i plug-in hibridnih vozila, pa je možda i jedno od rešenja upravo saradnja s najvećim svetskim proizvođačem vozila. Folksvagen grupa u svom portfelju ima sedam marki: Audi, Bentli, Bugati, Porše, Seat, Škodu i Folksvagen.
Folksagenov šef Herbert Diess je izjavio da će se povećanjem broja električnih modela povećati i broj predviđenih električnih vozila koja će grupa proizvesti do 2030. s 15 miliona na 22 miliona, što čini oko 40 posto flote vozila cele grupe, dodajući da je novi cilj bio deo napora da VW grupa do 2050. neutralizuje CO2 u svim područjima, od flote do proizvodnje i uprave.
Sve su teži ciljevi u pogledu CO2 kompanijama koje imaju svoj vozni park, a Dajs je izjavio da je cilj Folksvagen grupe u skladu s ciljevima Pariskog sporazuma o klimatskim promenama kako bi Evropa do 2020. bila neutralna po pitanju emisije CO2.
Foto: Volkswagen Media
Grupa je obezbedila ugovore s firmama LG Them, SKI, CARL i Samsung za isporuku baterijskih ćelija, ali traži osnivanje pogona za njihovu proizvodnju u Evropi. Takođe se radi s firmom "QuantumScape" na tehnologiji čvrste baterije. Što se tiče rezervacija za njihove nove modele, Folksvagen grupa je primila više od 20.000 rezervacija za električne modele Audi e-tron i Porše Tajkan koji će izaći na tržište kasnije ove godine. Nakon ID. CROZZ-a i druge marke će lansirati modele bazirane na MEB-u, uključujući Seat el-Born i Škodu Vižn.
Sem toga, Folksvagen grupa istražuje partnerstva s drugim kompanijama kako bi proširila korišćenje platforme MEB, počevši s povezivanjem s kompanijom e.Go Mobile, što je objavljeno u Ženevi.