"Google" broj jedan u svojoj oblasti, ali ne i najveći brend
IZVOR: B92, Republika - 15.03.2019 | 03:30
Ostala su nepuna dva meseca do tech događaja sezone, I/O konferencije koju svake godine organizuje ko bi drugi - nego Google. I ovog maja, svojevrsni tehnološki festival u Kaliforniji okupiće developere iz celog sveta, kako bi učestvovali na radionicama sa Google ekspertima i među prvima čuli koje to inovacije ovaj digitalni gigant sprema za 2019. godinu.
Posle malo više od decenije poslovanja, Google je i dalje broj jedan u svojoj oblasti, jedna od najvećih svetskih kompanija i drugi najvredniji brend na svetu, kojem je reč inovacija na meniju svaki dan.
- U veličinu i snagu Googla smo se uverili iz prve ruke, prilikom nedavne posete Googleplex-u u Mountain View. Prvi i glavni utisak nam je da je ovo parče čuvene kalifornijske doline definitivno mesto gde digitalna realnost postaje bliža - kaže Igor Černiševski Digital Group Account Manager iz DIRECT MEDIA United Solutions, kompanije koja je kao jedan od velikih Google partnera, imala privilegiju da prisustvuje Google Executive Summit 2019.
Osnovni razlog stabilne liderske pozicije Googla je dominacija na polju internet pretrage. Preko 90% svih globalnih pretraga se dešava na Google platformi i to kompaniju stavlja u jedinstvenju poziciju.
Foto: pixabay.com
- Najveći deo Googleovih ogromnih prihoda dolazi od njihove oglašivačke platforme, čak preko 85%, a koliko se sama pretraga izmenila, čuli smo od Googleovih evanđelista na samitu. Interesantno je, recimo, da se duplo povećao broj pretraga koje podrazumevaju isporuku istog dana, a još interesantnije kako su to brendovi iskoristili da poboljšaju svoju ponudu - kaže Černiševski.
Samit za partnere je održan u Google Partnerplexu, posebnoj zgradi u okviru kompleksa u koju zaposleni inače nemaju pristup i gde dolaze svi značajni posetioci kompleksa, od partnera do političara. Sam kompleks u kom je Google baziran – Googleplex, nije nov. Google ga je otkupio od nekadašnjeg IT giganta Silicon Graphics još 2003. godine i kasnije ga je nekoliko puta proširivao. Kompleks je ogroman, ima preko 290 hiljada kvadratnih metara i sastoji se od nekoliko blokova zgrada. Svojevrsni "domaćin" kampusa je metalni T-rex u prirodnoj veličini koji je ostao tu još iz vremena Silicon Graphicsa. Na svakom koraku su restorani i kantine, što nije neobično za kompleks u kom radi preko 20.000 ljudi.
Foto: pixabay.com
- Interesantno je da srž kompleksa čine četiri ogromne zgrade, od 40 do 43. Prva zgrada u koju se Google uselio je zgrada 42, a domaćini su nam rekli da je naziv zgrade omaž Douglasu Adamsu i knjizi „Autostoperski vodič kroz galaksiju", u kojoj je 42 odgovor na pitanje života, univerzuma i svega ostalog. Ništa to ne izgleda upečatljivo spolja, jer Google nije želeo mnogo da ulaže u spoljašnji izgled, ali je unutra potpuno druga priča, kao i sama Google kultura - kaže Černiševski.
Radno vreme je u Googlu potpuno fleksibilno, pa se dešava da ljudi koji rade sa partnerima iz drugih krajeva sveta rade noću. Google je u potpunosti pet friendly, tako da ljudi dovode pse na posao, ali ne i mačke. Već su čuveni šareni bicikli kojima se zaposleni kreću po kampusu, a na sve strane se mogu videti prostori za odmor i tereni za rekreaciju. Još jedan zanimljiv aspekt Google kulture je takozvani TGIF (Thanks God It’s Friday), interni sastanak koji se održava svakog petka u Charlie’s kafeu, najvećem kafeu u Googleplex-u i na kojem osnivači kompanije, Lari Pejdž i Sergej Brin odgovaraju na sva pitanja koja im zaposleni postavljaju, prezentuju inovacije i nove projekte u okviru kompanije.
- Sudeći po do sada predstavljenim inovacijama, Google ne planira da posustane. Google Lens, aplikacija koja pametnom telefonu omogućava da radi kao vizuelni pretraživač, tehnologija poboljšane realnosti (AR) u pretrazi Google mapa, veštačka inteligencija koja će umesto nas završavati mejlove na Gmail nalozima i još mnogo toga, samo su naznake onoga što najveća tehnološka kompanija današnjice radi i planira da radi - kaže Černiševski.