POSLEDICE ĆE BITI VELIKE: Brisel difinitivno pooštrio emisione norme
IZVOR: automagazin.rs - 21.04.2019 | 22:16
Evropska komisija je definitivno odobrila nove, strože standarde emisije za putnička i laka komercijalna vozila. Do 2030. godine, proizvođači automobila će morati emisiju ugljen-dioksida (CO2) da smanje za 31 do 37,5 procenata.
Prema novoj regulativi, za nove putničke automobile emisija CO2 mora biti smanjena za 37,5 odsto, a za dostavna vozila za 31 procenat. Ova odredba se ne odnosi na smanjenje u odnosu na današnje stanje, već u odnosu na stanje koje će biti aktuelno od 2021. godine. Samo u periodu između 2025. do 2029. godine, emisija CO2 biće smanjena za 15 odsto. Proizvođači, koji ne budu dostigli ova ograničenja, biće sankcionisani visokim kaznama. Evropska komisija ističe da će se svi prihodi koristiti za prelaz na mobilnost sa nultom emisijom i podršku razvoja veština automobilske industrije.
Evropska agencija za životnu sredinu tvrdi, da drumski saobraćaj ima najveći uticaj na emisiju štetnih gasova sa efektom staklene bašte od svih vrsta saobraćaja, kao i da je odgovoran za 20 procenata ukupne emisije gasova staklene bašte u EU. "Uspeli smo da donesemo novu legislativu, uprkos žestokom otporu automobilske industrije i nekih država članica." - izjavila je Miriam Dalli, poslanica Evropskog parlamenta i član odbora za životnu sredinu, javno zdravlje i sigurnost hrane.
Foto: Volkswagen Media
Podsetimo, od septembra tekuće godine, na snagu stupa nova emisiona norma Euro 6d-Temp, a od 2021. godine važiće još strože norme, kojim će emisija CO2 biti smanjena na 95 grama po pređenom kilometru. Za svaki gram više, proizvođači će morati da plate kaznu u novčanom iznosu od 90 evra. Prevedeno u potrošnju, to znači da će automobili pogonjeni benzinskim motorima imati prosečnu potrošnju od 4,1 l/100 km, a dizel agregati od 3,6 l/100 km.
Da li će sve navedeno proći bez "žrtava". To je nemoguće, što znači da možemo očekivati kraj za neke 12-cilindarske motore Mercedes-Benz i BMW. Sigurno nisu na sigurnom ni 8-cilindarski i 6-cilindarski motori, ali i neki supersnažni 4-cilindarski, koji pokreću hot-hatch modele. Proizvođači će bolje performanse morati da "jure" putem elektrifikacije, kao i plug-in hibridnim sistemima.