14 neistina o gumama o kojima bi napokon trebali da prestanete da verujete!
IZVOR: telegraf.rs, republika.rs - 16.02.2020 | 23:16
Gume predstavljaju deo automobila koji neretko zanemarujmo na uštrb svega drugog, pa samim tim nismo sigurni kako da adekvatno brinemo o njima, naročito ako se uzme u obzir da se mogu čuti raznorazni saveti i preporuke, koje nisu nužno i verodostojne.
Hajde da zavirimo u najveće mitove o gumama i saznamo kako da se adekvatno pobrinemo za svoje vozilo:
1) Centriranje trapa je neophodno samo kada se menjaju gume
Centriranje trapa, odnosno, poravnanje točkova bi trebalo uraditi barem jednom godišnje, prilikom rotacije guma, ili na svakih pređenih 10.000 kilometara.
2) Dovoljno je menjati samo prednje gume
Trebalo bi da menjate sve četiri gume istovremeno. Preporučuje se da to učinite nakon svakih 10.000 km, kako bi se gume jednako trošile. Ukoliko niste u mogućnosti da menjate više od dve, najbolje bi bilo da to uradite za zadnju osovinu, jer ona daje najbolju bočnu kontrolu, posebno u krivinama, i pruža stabilnost pri vožnji.
Foto: pixabay.com
3) Ukoliko ne znate koliko vazduha da upumpate, pratite brojku sa strane
Gume bi trebalo pumpati u skladu sa preporukom proizvođača. Proverite podatke iz priručnika svog vozila ili sa nalepnice sa podacima o preporučenom pritisku koja se obično nalazi na unutrašnjoj strani vozačevih vrata.
4) Nemojte da upumpate previše vazduha, da gume ne bi eksplodirale
Vaše gume ne mogu da eksplodiraju od prekomerne količine vazduha, već u slučaju da zakače rupu na putu ili ivičnjak. Svakako ne bi trebalo da ih pumpate preko naznačene granice za pritisak, jer ćete time umanjiti kontakt gume sa putem i izazvati njihovo pojačano trošenje.
Foto: pixabay.com
5) Vaše gume su zaštićene prisustvom kapica ventila
Kapice ventila za gume štite od vode i prašine koja bi mogla da se uvuče u njih. Vazduh će neminovno izaći kroz pore na gumama uprkos prisustvu kapica. Da biste obezbedili dovoljnu količinu pritiska i željeni performans guma, redovno ih pumpajte.
6) Većim točkovima i niskoprofilnim gumama ćete bolje upravljati vozilom
Niskoprofilne gume ne treba izjednačavati sa boljim upravljanjem kolima. Drugi činioci, poput dizajna gume i modela, su takođe važni.
Foto: pixabay.com
7) Nove gume imaju bolje performanse od starijih
Gume proizvedene ranije će imati iste performanse ukoliko se čuvaju kako treba i nisu oštećene. Gume ne gube na kvalitetu ukoliko su dobro očuvane, piše SgCarMart.
8) Ako pada mnogo kiše, ispustite malo vazduha
Donekle izduvane gume ne ostvaruju bolji kontakt sa podlogom. Povrh toga, brže se habaju na taj način i postoji verovatnoća da budu probušene.
9) Da biste mogli da ostvarite veću brzinu koristite trkačke gume
Glatke gume (slik) bolje prijanjaju nego one konvencionalne i namenjene su isključivo za trkačku stazu. Funkcionišu na suvoj podlozi. Nezakonita je upotreba glatkih guma u saobraćaju i vrlo je nepromišljeno voziti ih po kišovitom vremenu.
Foto: Printskrin/belshinaterazijes.rs
10) Nije potrebno menjati rezervnu gumu
Rezervne gume za privremenu upotrebu su ujedno i privremeno rešenje. One ne pružaju iste performanse ili izdržljivost kao i obične gume, pa ih ne smete smatrati dugoročnim rešenjem. Preporučljivo je da s vremena vreme proverite kvalitet svoje rezervne gume, jer i one su sklone postepenom izduvavanju.
11) Sistem za praćenje pritiska u pneumaticima otkriva kada je potrebno menjati gumu
Sistemi za praćenje pritiska u pneumaticima (eng. Tyre Pressure Monitoring Systems/T.P.M.S) prate isključivo količinu pritiska u gumama, ali ne ukazuju na istrošenost gume niti u kom trenutku je potrebno da se ona promeni.
12) Reparacioni set za gume je jeftino rešenje za popravku i održavanje
Većina reparacionih setova su samo privremena zakrpa i namenjeni su sitnim oštećenjima. Za veću štetu, ovi setovi nisu korisni. Svako oštećenje privremeno zakrpljeno uz pomoć reparacionog seta moratećet kasnije da popravite na adekvatan način.