Yugo u Americi ponovo proglašen za najgori automobil ikada
IZVOR: AutoRepublika - 15.07.2020 | 08:14
Nije tajna da Amerikanci nikako ne vole Yugo. Iako je naš mališan imao relativnu dobru karijeru od sedam godina i preko 140.000 kupaca, o čemu smo pisali u dva izdanja, Yugo je često kritikovan od strane medija po pitanju kvaliteta, pouzdanosti, nepostojećih bezbednosnih sistema, slabih performansi i relativno visoke potrošnje za svoje dimenzije i zapreminu motora.
Sa druge strane, oni koji su ga posedovali su uglavnom bili zadovoljni posebno kada se pogleda da je početna cena iznosila samo 3.990 američkih dolara (oko 9.4000 zelenih novčanica u današnjoj vrednosti novca).
Ugledni američki magazin Car & Driver očigledno ima dosta slobodnog vremena ovih dana, što i nije iznenađenje kada se zna da su mnogi saloni automobila i testovi otkazani zbog epidemije virusa korone, pa je odlučio da napravi listu najboljih i najgorih vozila koji su se ikada prodavali “preko bare”.
Nažalost, i ovaj put je Yugo izašao kao “pobednik”. Potrebno je spomenuti da su u izboru bili samo modeli koji su se prodavali u Americi pa samim tim sam podatak da je Yugo uspeo da stigne na ovo tržište je veliki uspeh. Od ostalih proizvoda iza “gvozdene zavese” samo je još Lada uspela da plasira svoje četvorotočkaše u Severnoj Americi i to samo u Kanadi, pa Yugo kakav god bio, opet je nadmašio Trabant, Škodu, Wartburg i ostale “velikane” iz komunističkog perioda istočne Evrope.
U svakom slučaju, Car & Driver je podelio vozila u pet kategorija. One su se delile na nizak kvalitet, lošu bezbednost, motori male snage, loše ponašanje u krivinama i na kraju generalno “smešan” dizajn. U priloženoj listi možemo da vidimo nekoliko modela za koje verovatno ne bi očekivali da imaju ikakve mane.
Primera radi, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio sa Ferrarijevim V6 motorom spada u kategoriji lošog kvaliteta. Car & Driver nije krio loše iskustvo sa ovim modelom, o čemu smo svojevremeno pisali. U kategoriji automobila sa malom snagom se našla i prva generacija modela Ferrari Mondial sa 2,9-litarskim agregatom i 214 konjskih snaga. Dok spomenua cifra svakako nije generalno mala, od jednog skupocenog superautomobila sa logoom Ferrarija se jednostavno očekivalo više.
Foto: pixabay.com
Pomalo je iznenadjenje to šte se jako skroman broj vozila našao u kategoriji automobila sa lošim ponašanjem u krivinama, posebno zato što su američki proizvodi kroz istoriju bili relativno loši u ovoj kategoriji.
Na kraju dana, Yugo se ponovo našao u vrhu u gotovo svim kategorijama osim one po pitanju bezveznog dizajna. Na listu su i ostali jeftini proizvodi iz osamdesetih godina prošlog veka, kao što su Chevrolet Chevelle i Hyundai Excel, ali i oni današnji (Mitsubishi Mirage i Ford Fiesta). Potrebno je takođe spomenuti da je još jedan “domaćin” bio u užem izboru, a to je Fiat 500L.