KADA VOZAČ GSP-a UMISLI DA JE FANĐO: Nekontrolisano ubrzavanje autobusa češće u Srbiji nego u okruženju, zašto se to dešava?
IZVOR: RTS, Republika - 04.08.2020 | 10:28
Nesreća na okretnici na Miljakovcu u kojoj je nedavno povređena putnica i vozač autobusa je još jedan incident koji je nastao zbog nekontrilisanog kretanja autobusa javnog prevoza.
Istraga o ovom slučaju je u toku pa će tek po završetku biti poznat konkretan uzrok. Slični incidenti dogodili su se 2018. godine u Mirijevu i na Slaviji.
Prošlog proleća autobus na liniji 20 udario je u trafiku u Ustaničkoj ulici, a jesenas su se sudarila dva autobusa.
Posle serije incidenata u kojima je do saobraćajne nezgode došlo zbog nekontrolisanog ubrzavanja autobusa, iz saobraćaja je prošle godine privremeno povučeno 25 autobusa "Arive" kupljenih od jedne turske kompanije.
Autobusi su posle vanredne kontrole vraćeni u saobraćaj tako da "ibertur" odnosno nekontrolisan rad motora koji se u javnosti pominjao kao potencijalni uzročnik nije potvrđen.
Drago Tošić, predsednik Konzorcijuma privatnih prevoznika, kaže da je prema svim saznanjima proizvođača motora ili menjača takav pojam gotovo nepoznat.
- Mi očekujemo da stručne službe proizvođača vozila daju konačnu reč ali prema onome što mi znamo takvi slučajevi se ne poznaju - naglašava Tošić.
Oni koji se bave javnim prevozom, a procedura je kažu ista nezavino od toga da li se radi o GSP ili o konzorcijumu privatnih prevoznika, kažu da nije moguće da iz garaže izađe neispravno vozilo jer svakom se po povratku sa linije kontrolišu upravljački i kočioni mehanizmi, gume i drugi sklopovi koji mogu da utiču na bezbednost.
- Vozila kad dođu u garažu preuzmu ih servisne službe, odrade sve provere, upišu u listu evidencije da je sve otklonjeno i vozilo je spremno za sutrašnju upotrebu na liniji - objašnjava Tošić.
Prema njegovim rečima, kod ozbiljnijih kvarova vozila se zadržavaju u servisu i rade se popravke. Neke popravke se rade eksterno, tako da ono što njihove službe ne mogu da urade šalju se u laboratorije gde se vrše popravke.
Autobusi jednom u šest meseci prolaze zvanični tehnički pregled. Svaka dva meseca se vrši interni tehnički pregled koji se obavlja i posle popravke većih kvarova.
Činjenica je da se kod nas ovakvi incidenti, koji ponekad imaju i tragične posledice, dešavaju češće nego u zemljama u okruženju.
Bez preciznog utvrđivanja da li je reč o seriji grešaka vozača ili je problem tehničke prirode teško da će biti preduzete sve potrebne mere kako do sličnih incidenta ne bi dolazilo ubuduće.