Kume, ćelave ti gume! Evo kolika dubina šare zakonski propisana
IZVOR: republika - 24.09.2020 | 10:19
Kao što je od ranije poznato, prema novom "Pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima" koji se primenjuje od 4.5.2012. kada su u pitanju letnji pneumatici , Član 86. ovog Pravilnika navodi da dubina gazećeg sloja pneumatika mora biti viša od fabrički dozvoljene dubine označene TWI oznakama, odnosno ako iste ne postoje, najmanja dozvoljena dubina je 1,6mm.
Napominjemo da je u istom Članu ovog Pravilnika navedeno da pneumatici na istoj osovini vozila moraju biti jednaki prema proizvođaču, tipu, vrsti (letnji, zimski), konstrukciji (radijalni, dijagonalni i sa ukrštenim pojasevima), nosivosti i dimenzijama.
Preporuka vodećih proizvođača automobila: zamenite gumu kada dubina šare padne ispod 3mm.
Član 86 pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevimaFoto: pixabay.com Uređaji za kretanje vozila kao što su točkovi i gusenice moraju biti konstruisani i izvedeni od takvog materijala da ne oštećuju kolovozni zastor. Pneumatici na vozilima moraju biti deklarisanih dimenzija od strane proizvođača vozila, zavisno od najveće konstruktivne brzine kretanja vozila i najveće dozvoljene mase vozila na kome su pneumatici postavljeni. Pneumatici moraju biti homologovani prema jednoobraznim tehničkim uslovima. Pneumatici, osim obnovljenih na istoj osovini vozila moraju biti jednaki prema proizvođaču, tipu, vrsti (letnji, zimski), konstrukciji (radijalni, dijagonalni i sa ukrštenim pojasevima), nosivosti i dimenzijama. Dubina gazećeg sloja pneumatika mora biti viša od fabrički dozvoljene dubine označene TWI oznakama, odnosno ako iste ne postoje najmanja dozvoljena dubina je 1,6 mm za vrste L i M1 i 2 mm za ostale vrste vozila. Na motornim vozilima mogu se koristiti obnovljeni pneumatici, osim na upravljajućim točkovima. Obnovljeni pneumatici koji se koriste na turističkim i međugradskim autobusima moraju biti deklarisani za brzine najmanje 100 km/h. Obnovljeni pneumatici moraju na bočnoj strani pneumatika imati oznaku "RETREAD", pored toga moraju imati i četvorocifrenu oznaku nedelje i godine kada je izvršeno obnavljanje, i moraju biti homologovani prema jednoobraznim tehničkim uslovima. Na istoj osovini vozila obnovljeni pneumatici moraju biti sa istom homologacionom oznakom, dezenom šare, konstrukcijom i dimenzijom. Odredbe ovog člana ne odnose se na vojna vozila. |