Lombordžini profitirao za vreme korone: Kinezi najbolji kupci


IZVOR: Republika - 19.03.2021 | 16:01


Lamborgdžini je ostvario rekordan profit u 2020. godini, uprkos dvomesečnoj obustavi rada proizvodnih pogona zbog pandemije.

Foto: pixabay.com

Foto: Ilustracija

- Prijatno smo iznenađeni - kaže izvršni direktor kompanije Stiven Vinklman.

Iako je broj prodatih modela nešto manji nego u 2019. godini, Lambordžini je tokom 2020. prodao više skupljih, što je dovelo do rekorda.

Ovakvom rezultatu doprinela je prodaja u Kini, koja ide ka tome da potisne Nemačku sa pozicije drugog najvećeg tržišta.

Najnoviji Lambordžnijev SUV, pod nazivom Urus, prodaje se veoma uspešno, a čini 59 odsto prodatih Lambordžini modela u svetu.

Foto: pixabay.com

Foto: Ilustracija

Kupci u Kini uzimaju najluksuznije svetske modele SUV-a, kao što su Rolsrojs, Bentli i Lambordžini.

- Urus se pokazao kao dobra investicija – trud se isplatio, zarada je dobra i daje nam podsticaj da tu ulažemo i u buduće”, dodaje Viklman.

Lambordžini, inače u vlasništvu Folksvagena, prošle godine je prodao 7.430 automobila u svetu.

Bolji rezultat ostvaren je jedino u 2019. sa 8.250 prodatih automobila.

Najveću zaradu donose „eksluzivne ograničene serije”.

- Već imamo toliko porudžbina da smo popunjeni do septembra 2021. godine - kaže Vinklman.

- Tako da je se čini da će i ova godina biti uspešna - 

U izjavi za američki CNBC Vinklman je rekao da je "prodaja automobila pomalo kao berza – kupci su uzbuđeni, ne mogu da dočekaju trenutak kada će ponovo moći napolje da uživaju u životu".

Foto: pixabay.com

Foto: Ilustracija

Kina i električni automobili

Očekuje se da će Kina u 2021. godini postati drugo najveće tržište Lambordžinija, potiskujući Nemačku sa te pozicije po prvi put.

Amerika je najveće tržište ovih automobila, a u 2020. godini prodato je 2.224 primeraka.

Najveći izazov za Lambordžini je pooštravanje propisa u vezi sa emisijama štetnih gasova svuda u svetu, kao i prelazak na električne automobile.

Iz kompanije do sada nije bilo reči o početku proizvodnje električnih automobila, ali moguće je da će takvo saopštenje biti objavljeno u aprilu.

- Moramo da predvidimo promenu potrošačkih navika kako kod mušterija, tako i među ljubiteljima Lambordžinija, pa smatramo da je ovo važan trenutak za industriju sportskih automobila, u kojem treba da donesemo odluke za budućnost - kaže Vinklman.

Povodom glasina da bi Folskvagen mogao da proda Lambordžini, Vinklman odmahuje glavom da su oni "idealan par", piše Luftika