Lombordžini profitirao za vreme korone: Kinezi najbolji kupci
IZVOR: Republika - 19.03.2021 | 16:01
Lamborgdžini je ostvario rekordan profit u 2020. godini, uprkos dvomesečnoj obustavi rada proizvodnih pogona zbog pandemije.
- Prijatno smo iznenađeni - kaže izvršni direktor kompanije Stiven Vinklman.
Iako je broj prodatih modela nešto manji nego u 2019. godini, Lambordžini je tokom 2020. prodao više skupljih, što je dovelo do rekorda.
Ovakvom rezultatu doprinela je prodaja u Kini, koja ide ka tome da potisne Nemačku sa pozicije drugog najvećeg tržišta.
Najnoviji Lambordžnijev SUV, pod nazivom Urus, prodaje se veoma uspešno, a čini 59 odsto prodatih Lambordžini modela u svetu.
Foto: pixabay.com
Kupci u Kini uzimaju najluksuznije svetske modele SUV-a, kao što su Rolsrojs, Bentli i Lambordžini.
- Urus se pokazao kao dobra investicija – trud se isplatio, zarada je dobra i daje nam podsticaj da tu ulažemo i u buduće”, dodaje Viklman.
Lambordžini, inače u vlasništvu Folksvagena, prošle godine je prodao 7.430 automobila u svetu.
Bolji rezultat ostvaren je jedino u 2019. sa 8.250 prodatih automobila.
Najveću zaradu donose „eksluzivne ograničene serije”.
- Već imamo toliko porudžbina da smo popunjeni do septembra 2021. godine - kaže Vinklman.
- Tako da je se čini da će i ova godina biti uspešna -
U izjavi za američki CNBC Vinklman je rekao da je "prodaja automobila pomalo kao berza – kupci su uzbuđeni, ne mogu da dočekaju trenutak kada će ponovo moći napolje da uživaju u životu".
Foto: pixabay.com
Kina i električni automobili
Očekuje se da će Kina u 2021. godini postati drugo najveće tržište Lambordžinija, potiskujući Nemačku sa te pozicije po prvi put.
Amerika je najveće tržište ovih automobila, a u 2020. godini prodato je 2.224 primeraka.
Najveći izazov za Lambordžini je pooštravanje propisa u vezi sa emisijama štetnih gasova svuda u svetu, kao i prelazak na električne automobile.
Iz kompanije do sada nije bilo reči o početku proizvodnje električnih automobila, ali moguće je da će takvo saopštenje biti objavljeno u aprilu.
- Moramo da predvidimo promenu potrošačkih navika kako kod mušterija, tako i među ljubiteljima Lambordžinija, pa smatramo da je ovo važan trenutak za industriju sportskih automobila, u kojem treba da donesemo odluke za budućnost - kaže Vinklman.
Povodom glasina da bi Folskvagen mogao da proda Lambordžini, Vinklman odmahuje glavom da su oni "idealan par", piše Luftika