SAVETI: Kako voziti po snegu i ledu


IZVOR: - 12.01.2018 | 23:16


Vožnja po snegu i ledu prava je noćna mora. Ako već morate da vozite u takvim uslovima, držite odstojanje i kočite na vreme.

Foto: pixabay.com

Vožnja po niskim temperaturama puna je zamki

Svima je dobro poznat osećaj kad ujutru zateknemo automobil „zarobljen“ u snegu i ledu. Ipak, bez obzira na to koliko nam se žuri, pre nego što krenemo moramo da očistimo sneg barem sa stakala i farova. U suprotnom, sudar je vrlo realna mogućnost.

Mnogi zaboravljaju da je podjednako važno počistiti i krov, jer će pri svakom kočenju sneg koji je ostao padati na „šoferku“ i praviti ogromne probleme. 

Foto: pixabay.com

Ako je ispred vas dubok sneg, nije baš jednostavno krenuti

Vrlo lako se može desiti da točkovi usled slabijeg trenja krenu da „šlajfuju“. Zato se preporučuje start iz druge brzine sa blagim popuštanjem kvačila. Sa manjim brojem obrtaja automobil se lakše pokreće.

Kod vozila sa automatskim menjačima obično postoji specijalni zimski mod upravo namenjen ovakvim vozilima. Jedna od opcija može da bude i takozvana klackalica, gde se blagim kretanjem napred-nazad stvara inercija za prelazak preko snežnog nanosa.

Kad osetite da je pravi momenat, dodajte malo jači gas i nastavite sa kretanjem dok ne dođete do očišćenoh dela puta. 

Foto: pixabay.com

Vožnja po snegu nije ni malo jednostavna

Kada smo prebrodili start, vreme je da se prilagodimo uslovima na putu. Prva stvar koju bi svaki vozač trebalo da izbegava jeste naglo ubrzavanje, jer će tako točkovi najverovatnije proklizati.

Takođe, trebalo bi izbegavati preticanje. Ako se nađete na uzbrdici, koristite viši stepen prenosa nego kad je kolovoz suv, kao meru prevencije. Važno je napomenuti da bi pri svakoj promeni brzine trebalo polako da popuštate kvačilo.

Na nizbrdicama vozite u što nižem stepenu prenosa, uz blago kočenje po potrebi. Ako dođete u situaciju da automobil počne da proklizava momentalno pustite papučicu gasa i smanjite ugao skretanja volana sve dok ne povratite kontrolu.

Nikako ne pritiskajte kvačilo, jer ćete produžiti inerciju vozila! Vozači koji imaju automobile sa zadnjim pogonom u takvim situacijama moraju da naprave „kontru“ kako bi ispravili vozilo.