PRECRTALI AUTOMOBILE: U ovoj zemlji svi će voziti SKUTERE! Prave se na svakih 90 SEKUNDI, ali njihova cena je pravo IZNENAĐENJE
IZVOR: Republika - 27.08.2023 | 09:27
Kompanije su na vreme primetile šta je potrebno narodu, budući da se na ulicama, dok voze automobile, gubi užasno mnogo vremena zbog gužvi
Indija je u trci s vremenom da postane ekološki prihvatljiva, odnosno “zelena” zemlja. S tim u vezi, sve veći broj ljudi prešao je na vožnju skutera kojih po najvećim gradovima ima “mali million”.
Startap firma u gradu Hosuru na jugu zemlje, pohvalila se tokom vikenda podatkom da novi električni skuter pravi na svakih 90 sekundi.
To ne rade kako bi pokazali da im se može, već zato što vlada prava jagma za njima! Firma je pre samo tri godine, uoči početka pandemije koronavirusa prodavala oko 200 skutera mesečno, dok je sada ta brojka nestvarnih 15.000.
- Skutere sada nudimo u električnoj formi. Prihodi su nam vrtoglavo porasli - kaže za CNN Tarun Mehta, 33-godišnji direktor kompanije Ather Energy, proizvođača električnih skutera.
Električni skuteri prodaju se po ceni od 1.000 evra. Možete zamisliti koliko će firma zarađivati za godinu dana, ako je procenjeno da će u Indiji ova industrija do 2030. godine biti vredna čak 100 milijardi dolara.
Razlog za vrtoglavi uspeh električnih skutera u Indiji treba tražiti pre svega u činjenici da su gradovi prenatrpani i da su automobili pravi višak. Saobraćaj je toliko gust da vozači automobila po 3-4 sata prelaze deonicu posle posla, koja se prelazi za pola sata.
Foto: pixabay.com
Ekološki aktivisti i nacionalna vlada reklamiraju ih kao način za uklanjanje dela otrovnog smoga koji često guši metropole širom zemlje.
Nisu samo skuteri postali električni, već u neku ruku i rikše! U Delhiju mnoge šarene rikše, nekad pokretane ljudskim pedaliranjem, sada rade na baterije dok voze putnike po gradu. Etablirane kompanije, kao što je Hero MotoCorp, najveći svetski proizvođač vozila na dva točka, uložio je velika sredstva u elektrifikaciju svoje ponude.
Električna vozila u Indiji čine trećinu ukupne prodaje privatnih automobila i 80 posto prodaje vozila na dva i tri točka do kraja decenije. Ipak, očekuje se da će uskoro cene skutera morati da padaju, ali i infrastruktura gradova moraće da se poboljšava.
Ali da bi se to stiglo, nekoliko velikih prepreka stoji na putu, ističu stručnjaci, uključujući snižavanje cena i poboljšanje infrastrukture.