UPOZORENJE: Ovi mali kućni uređaji vas ŠPIJUNIRAJU, PAZITE ŠTA PRIČATE i radite pred njima!


IZVOR: Republika - 11.09.2023 | 11:17


Nije tajna da postoje kompanije koje putem pametnih uređaja sve više zadiru u privatnost potrošača, ali ovo što se otkriva tokom 2023. godine polako prelazi sve granice ukusa

Foto: pixabay.com
UPOZORENJE: Ovi mali kućni uređaji vas ŠPIJUNIRAJU, PAZITE ŠTA PRIČATE i radite pred njima!

Jedno istraživanje pokazalo je da uređaji koji se svakodnevno koriste, poput pametnih zvučnika, kamera na vratima, televizora pa čak i mašina za pranje veša, špijuniraju porodice!

Otkriveno je da standardni uređaji u domaćinstvu "hvataju" i dele privatne informacije s velikim tehnološkim kompanijama, kao što su Google, Amazon, Facebook i TikTok.

Veruje se da kompanije i njihovi poslovni partneri koriste informacije da bi ciljali ljude oglašavanjem na pametnim telefonima i drugim uređajima, piše Daily Mail.

Rezultati koje je objavio sajt Which? pokazuju da kompanije prikupljaju mnogo više podataka nego što je potrebno da bi proizvod funkcionisao.

Google Nest proizvodi, koji uključuju bezbednosne kamere, pametne zvučnike, kamere za zvona na vratima, sisteme za kontrolu grejanja, prikupljaju ogromnu količinu informacija o lokaciji ljudi koji se povezuju putem pametnih telefona koristeći Android operativni sistem.

S druge strane, ti isti proizvodi prikupljaju znatno manje informacija kada se korisnici na njih spajaju preko Apple iPhonea.

Foto: pixabay.com

Istraživanje je pokazalo da neke kompanije špijuniraju kupce i preko veš mašina!

 

- Nije poznato zašto se prikupljaju dodatni podaci. Međutim, Googleov primarni posao je oglašavanje i marketing, dok se Apple trenutno fokusira na prodaju hardvera - glasi objašnjenje istraživanja.

Pametni zvučnici Bose primera radi, dele korisničke podatke s Metom, matičnom kompanijom Facebooka.

Ezviz pametne kamere i zvona na vratima, koje prodaju veliki trgovinski lanci uključujući Argos, imali su daleko najaktivniji softver za praćenje. To je uključivalo deljenje informacija s TikTokovom poslovnom marketinškom jedinicom, kao i s Pangleom, vodećom platformom za video oglašavanje, Huaweijem, Googleom i Metom. Svaki brend pametnih kamera i zvona koristila je Google usluge praćenja, dok su se Blink i Ring povezali s matičnom kompanijom Amazon.

Which? je objasnio da su funkcije špijuniranja i praćenja automatski aktivirane prema podrazumevanim podešavanjima.

Potrošači mogu da ih isključe, ali to zahteva promenu podešavanja i može dovesti do toga da neki aspekti uređaja ili aplikacije više ne rade.

Većina menija pametnih televizora puna je oglasa, od kojih su neki personalizovani na osnovu korisničkih podataka. Istraživanje je otkrilo da LG, Samsung i Sony uzimaju podatke pod tasterom "prihvati sve".

Istraživanje je pokazalo da su podaci, za koje se ljudi najviše brinu da će biti podeljeni, njihovi kontakti i lokacija u pozadini. Zatim slede fotografije, broj telefona i tačna lokacija.

Prema Opštim propisima o zaštiti podataka (GDPR), kompanije moraju da budu transparentne u pogledu podataka koje prikupljaju i načina na koji se ti podaci obrađuju. Prikupljeni podaci takođe moraju da budu relevantni i ograničeni na ono što je potrebno za odvijanje obrade.

Kompanije tvrde da sve što rade, čine na legitiman način.

- Kompanije ne bi smele da prikupljaju više podataka nego što im je potrebno da poboljšaju nivo usluga koji se nudi. Kancelarija poverenika za informisanje trebalo bi da razmotri ažuriranje smernica da bi bolje zaštitila potrošače od slučajnog odricanja od ogromnih delova sopstvenih podataka, a da toga nisu svesni - rekao je Rokio Konča, direktor politike Whicha?.