INSTAGRAM PRETPLATA STIGLA U HRVATSKU: Korisnici dobili mogućnost da uklone reklame iz aplikacije uz mesečnu naknadu


IZVOR: Republika - 07.11.2023 | 23:23


Druga opcija je besplatna, ali uz prikazivanje personalizovanih oglasa.

Foto: Shutterstock
INSTAGRAM PRETPLATA STIGLA U HRVATSKU: Korisnici dobili mogućnost da uklone reklame iz aplikacije uz mesečnu naknadu

Pretplata na društvene mreže postaje sve popularnija opcija za korisnike koji žele da izbegnu reklame i personalizovane oglase. Posle većine popularnih mreža kao što su Tviter i TikTok, sada i Fejsbuk i Instagram nude opciju pretplate za svoje korisnike.

Početkom meseca, pretplata na Instagram je stigla i u Hrvatsku. Kako navodi društvena mreža, razlog za uvođenje ove opcije su promene u zakonima koji se odnose na korišćenje informacija za reklame. Korisnici će biti obavešteni o tome kako svaka opcija utiče na njih pre nego što potvrde svoj izbor.

Meta nudi dve opcije pretplate. Prva opcija je za korišćenje mreže bez oglasa, po ceni od 12,99 evra mesečno, uključujući poreze. U ovom slučaju, informacije korisnika neće se koristiti za prikazivanje oglasa. Druga opcija je besplatna, ali uz prikazivanje personalizovanih oglasa. To znači da će korisnici moći da koriste svoje naloge na Fejsbuk i Instagram mrežama, ali će biti izloženi reklamama koje su prilagođene njihovim interesovanjima.

Ova promena dolazi nakon najave da će Meta u Evropi početi sa testiranjem pretplate za Fejsbuk i Instagram bez oglasa. Cilj je da se uskladi sa propisima Evropske unije koji zahtevaju odobrenje korisnika za korišćenje njihovih informacija u reklamne svrhe.

Pored Mete, i popularna aplikacija TikTok počela je sa testiranjem pretplate u SAD-u. Za cenu od 4,99 dolara mesečno, korisnici mogu da se pretplate na verziju bez reklama. U suprotnom, mogu nastaviti da koriste aplikaciju, ali će biti izloženi personalizovanim oglasima, prenosi Index.hr.

Pretplata na društvene mreže postaje sve popularnija opcija za izbegavanje oglasa. Pored Fejsbuka i Instagrama, pretplatu već nude Tviter, Netfliks, Spotifaj i Jutjub. Ovaj trend ukazuje na promene u načinu na koji se pristupa reklamiranju na društvenim mrežama i potrebu da se prilagode propisima u različitim regionima.