NAUKA POTVRDILA: Novac potrošen na putovanja je NAJBOLJA INVESTICIJA!
IZVOR: travelmagazine.rs - 17.03.2018 | 02:12
Naučnici su dokazali ono što ljubitelji putovanja oduvek znaju: umesto da novac trošite na materijalne stvari, treba da ga uložite u stvaranje novih iskustava.
Studija koju je tokom 20 godina sprovodio profesor psihologije Thomas Gilovich na univerzitetu Cornell, pokazala je da ljudi koji novac troše na stvari teže postaju i ostaju srećni.
Nauka je dokazala da vas trošenje novca na nova iskustva dugoročno čini srećnijim
Novi telefon ili elegantne italijanske cipele će vas svakako usrećiti, ali samo na kratko, jer ćete se ubrzo naviknuti na njih i počećete da želite nešto novo. Za razliku od materijalnih stvari, lepa sećanja, uspomene i iskustva sa putovanja činiće vas srećnim celog života.
Do kraja života ćete moći da gomilate materijalne stvari, obiđite svet dok ste mladi i slobodni
Dok ste mladi i slobodni, štedite novac za putovanja, umesto da ga trošite na besmislene kupovine. Kasnije u životu ćete verovatno imati mnogo više novca, ali porodica, posao i druge obaveze mogu vam otežati planiranje dugih putovanja. Obiđite svet dok ste mladi, a sve te stvari možete da kupite i kasnije…
Putovanja nam otvaraju um i uče nas brojnim stvarima o svetu, ali i nama samima
Čak ni ako pročitate čitavu biblioteku (ili danas verovatnije, pogledate čitav niz tutorijala na Youtube-u) ne možete naučiti stvari koje ćete saznati tokom putovanja. Interakcija sa ljudima sa drugih podneblja, upoznavanje sa njihovim kulturama, običajima, načinom gledanja na svet i svakodnevicom otvoriće vam oči za jedan potpuno novi svet i pružiće vam iskustva koja se ne mogu steći preko Google-a.
Putovanja nam pružaju priliku da stvaramo prijateljstva
U svakodnevnom životu, sigurnost postojećih krugova prijatelja činiće da se ulenjite, pa nećete imati motivaciju da upoznajete nove ljude. Na putovanju, ljudi često prodišu i otkriju da im je mnogo lakše da se okrenu ka novim ljudima i da se otvore za nova poznanstva i prijateljstva. A ovo su vrednosti mnogo vrednije od materijalnih.
Sa putovanja ćete se vratiti puni priča koje će vam ostati zauvek
Jednog dana, kada ostarite, vaše unuke neće impresionirati iPhoneX na koji ste potrošili brdo novca, štaviše, verovatno ni neće znati šta da rade sa tako primitivnom napravom. Ali će sigurno biti oduševljeni dok budu slušali o tome kako ste posetili piramide u Gizi, kako ste išli na treking po Himalajima ili spavali pod vedrim nebom pored jezera Tititaka.
Foto: pixabay.com
Iskustva postaju deo vas, stvari – ne!
Možda ste zavoleli svoj telefon kao da je deo vas i ne možete bez njega, ali suštinski, to je ipak samo stvar i ne predstavlja deo vašeg identiteta. Sa druge strane, iskustva koja stičete zaista jesu deo vas!
Konzumerizam nikada ne vodi ka zadovoljstvu onim što se kupili, već samo pojačava želju za novim stvarima
Što više kupujte, više želite! Sa druge strane, dok obilazite svet sa ono malo stvari koliko staje u ranac, shvatate koliko vam malo stvari treba i postajete oslobođeni.
Materijalne stvari ne traju
Materijalne stvari se lome, habaju, nestaju ili postaju suvišne. Nekada nova stvar, kada ostari ne ispunjava više vaša očekivanja i često postaje izvor frustracije, a ne zadovoljstva. Istina, i tokom putovanja stvari mogu da krenu neplaniranim tokom, ali i iz takvih situacija ćete izaći bogatiji za vredno životno iskustvo, a kasnije, kada nedaće prođu, možda će vam ostati i šaljiva anegdota koju ćete deliti sa prijateljima.
Foto: pixabay.com
Putovanja predstavljaju jedinstvena iskustva
Posedovanje skupog BMW-a nije jedinstveni osećaj. Automobil nije personalizovan, već produkt masovne proizvodnje, koji hiljade ljudi poseduju i voze. Sa druge strane, svako putovanje je jedinstveno iskustvo koje se ne može ponoviti ili umnožiti. Zato je neprocenjivo!
Nećete zažaliti što ste potrošili novac na putovanje
Putovanje je iskustvo koje oslobađa, otvara nove vidike, donosi nove neočekivane obrte i predstavlja odličan način da potrošite svoj teško zarađeni novac. Smatrajte ga dobrom investicijom – u sebe.