VEŠTAČKA INTELIGENCIJA "POLUDELA" U FIRMI ZA DOSTAVU: Počela da psuje, nazvala sebe beskorisnom i kritikovala firmu


IZVOR: Republika/A.N. - 20.01.2024 | 23:41


DPD privremeno isključuje AI Chatbot nakon što je klijent naterao da psuje i kritikuje kompaniju

Foto: shutterstock
VEŠTAČKA INTELIGENCIJA "POLUDELA" U FIRMI ZA DOSTAVU: Počela da psuje, nazvala sebe beskorisnom i kritikovala firmu


Popularna dostavna kompanija DPD donela je odluku da privremeno onemogući deo svog online chatbota koji koristi veštačku inteligenciju. Ova odluka proizilazi iz incidenta u kojem je nezadovoljni klijent uspeo da izazove chatbot da psuje i kritikuje kompaniju. Klijent, 30-godišnji muzičar Ešli  Bošamp, pokušao je da pronađe izgubljenu pošiljku, ali je našao da online chatbot nije bio od pomoći pružajući potrebne informacije. Usledila je neočekivana i prilično nekonvencionalna interakcija koja je privukla pažnju mnogih.


Bošamp, opisao je kako je odlučio da se malo zabavi i eksperimentiše sa mogućnostima chatbota dostavne kompanije nakon što nije dobio potrebnu pomoć. Ova odluka dovela je do neočekivanih događaja. U jednom trenutku, chatbot je odgovorio psovkama, izjavljujući: "Učiniću sve što je moguće da pomognem, čak i ako to znači psovanje." Osim toga, chatbot je čak otišao toliko daleko da se nazvao "beskorisnim chatbotom koji vam ne može pomoći" u drugoj razmeni.

Senzacija na društvenim mrežama

Nakon što je podelio razgovor na društvenoj mreži X, post ovog muzičara iz Londona brzo je postao popularan, sakupivši impresivnih 800.000 pregleda u samo 24 sata. Bošamp, koristeći nekonvencionalne odgovore chatbota, otvoreno je izrazio svoje frustracije, smatrajući potpuno beskorisnim postavljati bilo kakva pitanja chatbotu. U prilično kreativnom obrtu događaja, kada je bio izazvan, čak je komponovao pesmu izražavajući stepen svoje nezadovoljstva kompanijom.

 

 


Činjenica da DPD koristi AI za online komunikaciju dodaje intrigantnu dimenziju ovoj priči. Kompanija je priznala da je nedavno ažuriranje izazvalo neobično ponašanje chatbota, što je dovelo do odluke da privremeno onemogući ovu funkciju.

DPD-ova upotreba AI za interakciju sa korisnicima nesumnjivo je moderni pristup, ali ovaj incident služi kao podsećanje na potencijalne zamke i neočekivane ishode koji mogu proizaći prilikom implementacije ovakve tehnologije. Takođe ističe značaj kontinuiranog praćenja i usavršavanja AI sistema kako bi se osiguralo da se uklapaju u nameravanu svrhu unapređenja korisničkog iskustva.

 

 

BONUS VIDEO