Folksvagen menja logo i prodaje pojedine brendove?


IZVOR: b92.net - 17.04.2018 | 22:16


Folksvagen će od 2019. godine dobiti novi logo i preispitaće svaki od 12 brendova koji posluju u okviru te grupacije, a neki bi možda mogli da budu i prodati.

Foto: Volkswagen Media

Herbert Dajs - novi izvršni direktor Folksvagena

Folksvagen ne nosi slučajno epitet "automobilskog giganta". Pored matičnog brenda, pod njegovom kapom nalaze se Audi, Porše, Bentli, Škoda, Seat, Lamborgini, Bugati, ali i motorciklistički brend Dukati, kamionski Skania i MAN, te kompanija Folksvagenovih komercijalnih vozila.

Grupacija je toliko velika da širom sveta ima čak 120 fabrika pod svojom upravom. Novi direktor Folksvagena, Herbert Dajs, najavio je u svojim planovima između ostalog i redukciju grupacije.

On je kazao da će svi brendovi biti pod lupom u narednom periodu, a neki bi mogli da budu i prodati kako bi nakon reorganizacije u grupi ostale samo "najsnažnije marke".

Foto: Škoda media

Škoda ostvaruje sve bolje rezultate

Dajs nije spominjao konkretna imena, ali malo je verovatno da će se Folksvagen odreći nekog od automobilskih brendova, s obzirom da je čak i Seat, koji je donedavno bio u finansijskim problemima, sada profitabilan. Škoda je sve važniji šraf u grupaciji, a dobru zaradu donose i premijum marke.

Spekuliše se da je jedan od kandidata za prodaju Dukati. Mogućnost prodaje ovog proizvođača motocikala spominjana je i 2017. u više navrata, čak se u medijima govorilo o sumi od 1,8 milijardi dolara, ali to se na kraju nije dogodilo.

Inače, osim postavljanja novog direktora, nadzorni odbor Folksvagena protekle sedmice doneo je odluku i o reorganizaciji Folksvagen grupe u šest svetskih poslovnih regija, sa Kinom kao posebnom, sedmom oblasti.

Foto: Seat Media

Čak je i Seat, koji je do nedavno gubio novac, postao profitabilan

Takođe, grupacije će biti podeljena u tri podgrupe – u prvu će biti svrstani velikoserijski brendovi, drugu će činiti "premijum", a treću "superpremijum" marke. Novi direktor će ujedno biti zadužen i za razvojno-istraživački sektor grupe, ali i za premijum marku Audi.

Što se tiće samog brenda Folksvagen, on će 2019. dobiti i novi logo, sa ciljem da se njegov izgled uskladi sa prikazom na digitalnim ekranima u automobilima, ali i na smartfon uređajima. Aktuelni logo predstavljen je 2012. godine, sa naglašenim trodimenzionalnim izgledom.