PROMENA STRATEGIJE: Novo rukovodstvo i struja za spas Smarta
IZVOR: autoblog.rs/dmotion.rs - 01.06.2018 | 22:16
Iako se maleni Smart oduvek teško uklapao u imidž brenda Daimler, već 20 godina jeste deo marke čiji fokus su premijum automobili. Smartu ide sve lošije i nakupio je skoro četiri milijarde evra gubitaka, što je mnogo za ovaj mali automobil.
U pokušaju da oživi marku, Daimler menja kompletnu rukovodeću strukturu, na čelu sa Anet Vinkler, koja je poslednjih osam godina bila šef Smarta. Druga krucijalana odluka je da se iz Smarta potpuno eliminišu motori sa unutrašnjim sagorevanjem i pretvori se u potpuno električnu marku.
Svakako, logično pitanje je da li će ova strategija uspeti da spase Smart koji trenutno pravi 200 miliona evra gubitaka godišnje. Projekat gradskog mini automobila koji je započeo MCC, a preuzeo Daimler, od samog starta nije uspeo da se nametne kao hit vozilo. Ograničena funkcionalnost i visoka cena nisu bili dovoljna kompenzacija za automobil koji među prednostima ima samo činjenicu da se, zbog male dužine, lako parkira.
Foto: Daimler Media
Pokušaji da se proširi porodica Smart i pored "ForTwo" dobije i četvorosed "ForFour" pa i sportski Roadster, bili su daleko od uspešnog. Čak su menjane i platforme u ovim nastojanjima. Smart je delio platformu sa Micubiši Koltom, pa potom sa Reno Tvingom, ali prodaja konstantno pada i prošle godine je bila samo 136,000. U grupaciji Daimler opstanak vozila Smart ima opravdanje samo u spuštanju prosečne emisije izduvnih gasova na nivou svih modela koje Daimer proizvodi, a pogotovo modela sa velikim motorima. Tek radi ilustracije, Smart ima skoro tri puta manju emisiju CO2 od jedne G-Klase.
Analitičari smatraju da bi konverzija Smarta u prvi čisto električni brend mogla čak i da uspe, pa i transformacija u vozilo koje će biti stavljeno u službu deljenog prevoza i kurirskih službi. Na kraju, marka Smart dozvoljava više eksperimenata pa čak i neuspeha, nego što bi se to smelo sa jednim Mercedesom, tako da realne opasnosti po opstanak marke nema, samo ostaje pitanje u kom obliku. Ono što je sigurno, biće mali i biće na struju.