INSTAGRAM VS REALNOST: Kupuju odeću samo za slikanje, a potom je vraćaju?!
IZVOR: novaenergija.net - 25.08.2018 | 23:30
Kupovina odeće za neki važan dođagaj, a potom i vraćanje iste robe u radnju sledećeg dana, oduvek je bila strategija kojom su se služili štedljivi ili siromašni kupci. Danas, međutim, to rade mnogi ljudi, s tom razlikom što garderobu kupuju isključivo sa ciljem da naprave dobru fotku za društvene mreže i potom je odmah vraćaju u prodavnicu.
Prema anketi koju je uradila kompanija "Barclaycard" za kreditne kartice, skoro jedan od 10 kupaca u Velikoj Britaniji (9%) priznaje kupovinu odeće samo za snimanje fotografije za društvene mreže. Nakon što je "outfit dana" objavljen na Instagramu i drugim mrežama, vratili su ga u prodavnicu.
Anketa od 2.002 odraslih pokazala je da su kupci stariji od 35 do 44 godine najverovatnije to uradili, a muškarci su u toj grupi, verovali ili ne, brojniji od žena. Ovo istraživanje je, nažalost zaobišlo tinejdžere, grupu koja je, verujemo, najviše sklona ovakvim i sličnim navikama.
Prema Barclaycard-u, uvođenje politike "probajte pre nego što kupite" u online prodavnice - gde ljudi plaćaju odeću koju su naručili preko neke internet platforme sa ciljem da je isprobaju kod kuće i sa opcijom vraćanja ukoliko roba ne odgovara, značajno doprinosi ovom trendu.
Foto: instagram.com/blaireadiebee
Porast korisnika društvenih medija, sve više objava u stilu modnih i travel blogera čak i među "običnim" svetom, a ne samo u svetu slavnih i onih kojima je to posao, učinila je da skoro svaki čovek želi da formira svoj lični stil i brend i na svaku svoju objavu očekuje ocenu i kritiku svojih pratilaca, a za to, naravno, mnogi nemaju dovoljno novca. U ovom slučaju, isprobavanje gadredobe i njeno vraćanje sutradan, uz eventualno pokrivanje troškova dostave i vraćanja robe pokazalo se kao odlična taktika.
Iako ovaj trend ide na štetu brojnim online prodavnicama, prodavcima, i malim preduzetnicima i umetnicima koji u svoj rad ulažu mnogo truda i vremena kako bi ga plasirali na internetu, postoje i oni koji su u ovoj zbrci videli odličnu priliku za zaradu.
Naime, potoje brendovi koji su se specijalizovali isključivo za Instagram kupce, kao što je, na primer, veoma popularna Fashion Nova.
- Ova odeća napravljena je za društvene medije: trebalo bi da se nosi jednom, možda dva puta, fotografiše i potom odbacina - pisala je Allison P. Davis u svojoj kolumni za "The Cut".
Još jedan favorit u ovoj sferi poslovanja svako jeste Rent the Runway, koji obuhvata filozofiju povratka i omogućava korisnicima da iznajmljuju dizajnersku odeću za novčanu naknadu.
Međutim, neki se kreću u potpuno suprotnom smeru. Pojedine modne kuće okreću se cilju oslobađanja žena od tiranije koju sa sobom nosi moda i podrazumevani velik izbor odeće u garderoberima i koje pozivaju kupce da se radije opredele za ulaganje u mali broj kvalitetnih komada umesto puno trendovske, odbačene odeće, što mnogi rado prihvataju.
Ekolozi su, takođe, pokrenuli pitanje narastanja deponija koje se stvaraju povratkom robe. A tu je i modna ikona Kejt Midlton, vojvotkinja od Kembridža, čija se sva odeća prodaje za nekoliko sekundi, ali koju pre nego što je odbaci i proda često nosi po dva puta, a po ponovnom nošenju istog autfita bila je poznata i bivša američka prva dama Mišel Obama.