KRITIČARI RAZAPELI KOPOLINO NOVO OSTVARENJE! Komentari od "meganaduvano i megadosadno" do film je "apsolutno ludilo"


IZVOR: Milica Bobinac - 17.05.2024 | 19:30


Čuveni reditelj Frensis Ford Kopola premijerno je predstavio svoje ostvarenje "Megalopolis" u Kanu.

Foto: Credit:DGP/imageSPACE / MEGA / The Mega Agency Marina Takimoto / Zuma Press / Profimedia
KRITIČARI RAZAPELI KOPOLINO NOVO OSTVARENJE! Komentari od "meganaduvano i megadosadno" do film je "apsolutno ludilo"

Najiščekivaniji film godine "Megalopolis" Frensisa Forda Kopole sinoć je premijerno prikazan na Kanskom festivalu, gde je zaradio ovacije publike. Ipak, reakcije na film nakon projekcije bile su podeljene, a danas su se pojavile i prve kritike.

Kopola, reditelj kultnih filmova "Kum" i "Apokalipsa danas", uložio je sopstvenih 120 miliona dolara u ovaj epski spektakl, čija je radnja smeštena u budućnost, u izmaštanu modernu Ameriku, a obrađuje teme pohlepe i idealizma.

Adam Drajver glumi arhitektu i naučnika koji je dobio Nobelovu nagradu i koji je naizgled dobio moć da kontroliše vreme i prostor nakon naučnog otkrića. Veliki deo filma vrti se oko njegovog velikog plana za "utopijski građevinski projekat" pod nazivom "Megalopolis", koji se kosi sa ciljevima gradonačelnika Cicerona.

Foto: Credit:DGP/imageSPACE / MEGA / The Mega Agency Marina Takimoto / Zuma Press / Profimedia

 

Ovu naučnofantastičnu sagu kritičar lista Gardijan opisuje kao "meganaduvanu i megadosadnu", dok Vulture objavljuje kritiku u kojoj se navodi da je "Megalopolis" "delo apsolutnog ludila".

Ne postoji ništa u njemu što bi izgledalo kao nešto iz „normalnog“ filma. Likovi govore arhaičnim frazama i rečima, mešajući delove Šekspira, Ovidija i u jednom trenutku pravog latinskog. U jednoj sceni, Drajver u potpunosti recituje Hamletov čuveni monolog „biti ili ne biti“. Zašto? Nisam baš siguran. Ali sigurno zvuči dobro - stoji u recenziji filma.

The New Yorker je opisao “Megalopolis” kao "agresivno opojan, tvrdoglavo nelogičan i zapanjujuće optimističan", dok je "Holivud reporter" je rekao da je to film koji muči samozadovoljstvo, iako je na kraju "zabavan, razigran, vizuelno zaslepljujući i obasjan dirljivom nadom za čovečanstvo".

“IndieWire” navodi da nam film "ne pokazuje toliko budućnost kinematografije, koliko podstiče našu želju da je ima".

 

 

BONUS VIDEO: