DA LI JE "NEOGRANIČENI" INTERNET IPAK OGRANIČEN? Prevara ili reklamni trik JETELA, prosudite sami! (FOTO)

Autor:

Biznis

29.10.2024

20:59

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Prodavci i ovako dolaze do kupaca

DA LI JE "NEOGRANIČENI" INTERNET IPAK OGRANIČEN? Prevara ili reklamni trik JETELA, prosudite sami! (FOTO)

Foto: Reddit/r/serbia, Shutterstock, Printscreen

Mudrost iz šesnaestog veka koja veli da je u ratu i ljubavi sve dozvoljeno, u našem, savremenom, dobu može biti dopunjena da je u ratu, ljubavi i reklamiranju sve dozvoljeno.

Da li je to zaista tako?

Zakoni na strani potrošača, ali...

Republika

Foto: pexels.com

Trikovi prodaje robe

Zakoni većine uređenih država danas štite potrošače od otvorenih laži i prevara, tako da marketinški stručnjaci moraju da se dovijaju ako žele da dospeju do srca i novčanika potencijalnih konzumenata.

A koliko su bili uspešni u tome, često svedoče i naši novčanici. Svako od nas je makar jednom bio zaveden omamljujućim porukama i našao se u posedu stvari koja mu zapravo nije ni bila potrebna.

Naravno, pogrešno bi bilo generalizovati jer ne prodaju sve reklamne kampanje laž.

Reklama i(li) obmanjujući marketing

Republika

Foto: pixabay.com

Kako do srca kupca?

Savremeni marketing je vremenom postao umetnost prodavanja istine. Ne zato što su trgovci odjednom postali pošteni ili im se nenadano probudila savest već zato što su svesni da se poverenje teško stiče, lako gubi, a, kada se jednom izgubi, gotovo se nikada više ne povrati.

Cilj marketinga jeste da ubedi potrošača da mu je nešto potrebno, a ne da ga prevari.

Između reklame kojoj je cilj da uveri potrošača u neophodnost nekog proizvoda i obmanjujućeg marketinga postoji jasna razlika. Upravo se misli na obmanjujući marketing kada se govori o laganju u reklamama, a ta vrsta marketinga se definiše kao „čin navođenja nekoga da prihvati kao istinito ili validno ono što je lažno ili nevažeće“.

"Ovakav marketing mi smeta"

Nedavno se na Reditu pojavila objava jednog građanina Srbije koja postavlja pitanje da li je reklamna kampanja mobilne mreže Jetel upravo ovakva vrsta marketinga.

Podsetimo, u pitanju je firma koja nudi usluge mobilne i fiksne telefonije, digitalne televizije i optičkog interneta, kao i mobilnih uređaja i dodatne opreme.

- Jesam li jedini kome ovakav marketing smeta – započeo je svoju temu korisnik Redita.

- Ovo je počelo pre par godina da se pojavljuje. Neograničeni internet, a negde dole piše ipak na koliko je ograničen. Da, teoretski je neograničen, samo posle potrošenih GB je neupotrebljiv. U aplikaciji nigde ne piše koliko je potrošeno od tog 'neograničenog' interneta. Verujem da sad to svi rade, ali mi je svakako muka Jetela i gluposti.

 

 

"Nije nikakva prevara"

Tema je uskoro postala viralna i privukla veliki broj breditora koji su imali podeljenja mišljenja.

- U stvari se najviše isplati da na nekoliko godina promeniš provajdera – bio je konstruktivan jedan.

- Oni nude najveće pogodnosti novim korisnicima, a kad već sklopiš ugovor briga ih. Isto i za televiziju, internet.

- Sve ti piše, nije nikakva prevara – napisao je drugi breditor.

Odgovor kompanije Jetel

Na tom tragu je i odgovor na upit koji je redakcija Republike poslala kompaniji Jetel.

- Neograničeni tarifni paketi, internet ili mobilni, podrazumevaju određenu količinu interneta po većoj brzini, nakon čega  korisnici na raspolaganju imaju manje brzine koje takođe omogućavaju pristup internetu. Takva ponuda predstavlja tržišni standard, a uslovi su jasno istaknuti i komunicirani, kroz korisnički ugovor, sajt i druge materijale koji su dostupni korisnicima – stoji u odgovoru koji je Republika dobila iz Jetela.

Uz odgovor su priložili i fotografije na kojima je zaokruženo to što piše sitnim slovima.

Valjda su i sami bili svesni da se ta napomena u fusnoti slabo vidi, pa mora biti zaokružena.

Ovu pogodnost nisu imali potencijalni korisnici koju su razmatrali ove ponude.

Republika

Foto: Printscreen

Zaokružena sitna slova u fusnoti

- Takođe, odmah ispod su i „Dodatne informacije” gde je posebno navedeno – zaključuje se u odgovoru iz ove kompanije.

Obmana ili reklama?

I tu se ponovo vraćamo na (obmanjujuće) oglašavanje sa početka članka.

Da li su ova sitna slova u fusnoti dovoljno jasna i transparentna ili su deo strategije obmane na vama je da procenite.

Bonus video:

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading