"ČIPSI" NAVLAKUŠA! Evo kako "Marbo", nimalo slučajno, ukršta VELIKA I MALA SLOVA I BROJEVE

Autor: T.B

Biznis

02.04.2024

22:00

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

"Gromoglasno" ističu preporučenu cenu od 50 dinara, ali zato podatak da kesica ima samo 25 g jedva možete uočiti

"ČIPSI" NAVLAKUŠA! Evo kako "Marbo", nimalo slučajno, ukršta VELIKA I MALA SLOVA I BROJEVE

Foto: ST/Đorđe Kojadinović, Profimedia

Spolja gladac, a iznutra jadac. Ovako bi se, ukratko, moglo opisati novo pakovanje popularnog čipsija (chipsy), koji proizvodi kompanija "Marbo", inače, deo multinacionalnog lanca "Pepsiko".


Naime, na kesici čipsija ogromnim slovima istaknuta je "preporučena cena" od 50 dinara, što sugeriše da je proizvod jeftin, te da ćete za tu sumu, koja zaista nije velika, dobiti i odgovarajući sadržaj. Međutim, s druge strane, najsitnijim slovima napisan je podjednako važan podatak, koji otkriva da kesica čipsa teži svega 25 grama.
Mada nije reč o kršenju zakona, s obzirom na to da je naznačeno da kesica čipsa sadrži 25 grama, o klasičnoj navlakuši se, ipak, može govoriti.
Republika

Foto: Printskrin

 

 

INFORMISANJE


Naime, kao što se i može videti na slici, cena je istaknuta gotovo preko cele kesice, dok je gramaža skrajnuta i napisana sitnim slovima, što bi neki rekli, jedva je i vidljiva.
Upravo to primetili su mnogobrojni potrošači, koji su žestoko iskritikovali ovaj potez pomenute kompanije.


- Preporučena cena je 50 dinara, a gramaža 25 g. Kad protresem kesicu, deluje mi da u njoj nema ništa. Preko celog pakovanja istaknuta cena od 50 dinara, a gramaža, koja se smanjuje iz dana u dan, toliko je sitna da bi je i pod lupom jedva našli, sramota. Klasična navlakuša, od njih me više ništa ne može iznenaditi - glasi jedan od komentara na društvenim mrežama.

Republika

Foto: Printskrin

 

 

Dejan Gavrilović iz udruženja potrošača Efektiva, kaže za naš list da se ne može govoriti o kršenju zakona, ali o nepoštenoj poslovnoj praksi svakako može.
- Ovo je, zapravo, nepoštena poslovna praksa, gde se jednom informacijom privlači potrošač, dok druga, u ovom slučaju gramaža, ostaje skrajnuta. Cilj je da cena privuče potrošača, a pitanje je kako bi potrošači reagovali da je obrnut raspored, da je umesto ogromne cene na taj način naznačena gramaža - ističe Gavrilović.


VEĆ VIĐENO


Podsetimo, nije ovo prvi put da se o čipsiju piše zbog loših stvari.
U kesicama čipsija, svojevremeno su bili (navodno) kuponi za besplatan pepsi, ali prema ocenama potrošača, to je nažalost bila klasična obmana, o čemu se u više navrata i pisalo. Naime, iako su kuponi i čestitke "osvojili ste pepsi" uredno dolazili u pakovanju čipsa, kupci nagradu nisu mogli da zamene gotovo nigde. Izgovori su najčešće bili da nema pepsija, nije došlo dovoljno, rasprodato je... Sve u svemu, jasno je bilo da je reč o klasičnoj prevari.


- Nastavlja se sumnjiva akcija čipsija i pepsija, koja je isti epilog imala i prethodne dve godine. Iako smo kompaniju "Marbo" i prošle godine upozorili na činjenicu da sprovodi nepoštenu poslovnu praksu, ona je s tim izgleda nastavila i ove godine - navodili su svojevremeno iz Efektive. T. B.

 

Kad protresem kesicu, deluje mi da u njoj nema ništa, napisao je ogorčeni potrošač

Efektiva: Nije kršenje zakona, ali je nepoštena poslovna praksa

Odgovor bez odgovora

Na pitanja koja smo poslali kompaniji "Marbo", odnosno "Pepsiku", dobili smo sledeći odgovor, koji, praktično, zaobilazi suštinu onoga što smo pitali:
- Svi naši proizvodi su deklarisani u skladu s važećim propisima Republike Srbije. Konkretno, visina oznaka kojima se označava neto količina na ambalaži u skladu je sa zahtevima Pravilnika o prethodno upakovanim proizvodima.

 

Isključili Srbe s Kosova i Metohije iz nagradne?!


Srpski telegraf pisao je pre dve godine opširno o nagradnoj igri koju je organizovala kompanija "Marbo". Zašto? Pa zato što su, u trenutku kad se Srbi s Kosova i Metohije nalaze u najtežem položaju u poslednjih 10 godina, boreći se bukvalno za goli život i opstanak, pritisnuti brutalnim terorom Aljbina Kurtija i prištinskih vlasti, dobili od kompanije iz Beograda udarac ispod pojasa. Da ne kažemo neku težu reč.
"Marbo" je organizovao nagradnu igru iz koje su isključili Srbe s KiM. I ne radi se o tome da za nagrade ne mogu konkurisati ako kupuju njihove proizvode na teritoriji Kosova i Metohije, već da uopšte ne mogu učestvovati samo zato što imaju prebivalište u južnoj pokrajini.


Kako je jasno pisalo u pravilima "Marbove" nagradne igre pod imenom "Čipsi nagrađuje", ta igra organizuje se "na teritoriji Republike Srbije (bez teritorije Kosova i Metohije) od 7. novembra do 20. decembra 2022." To bismo, kao što rekosmo, možda i razumeli, međutim, dalje se navodi ko ima pravo učešća. A to su "punoletni građani Srbije koji imaju prebivalište u našoj zemlji bez teritorije Kosova i Metohije".

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO

 

Komentari (0)

Loading