Guma glavu čuva, ali lako može i da vas ubije! OPREZ: OD 1. NOVEMBRA NA SNAZI ZIMSKI REŽIM!
Kad guma da svoje, kad se potroši ili ispuca, moraju se kupiti nove gume. Tu dileme nema. Ali koje gume kupiti? Potpuno nove ili već korišćene? Zimske ili univerzalne? Jeftinije ili skuplje? Odgovor na svako od ovih pitanja zavisi od navika vozača i od puteva na kojima vozi.
Dilema je najmanje kod prvog pitanja. Tu bismo svakako izabrali nove gume, iako i kupovina korišćenih ima svojih prednosti (niža cena), a po oznakama na gumi možete joj lako utvrditi starost. Ipak, ne možete znati u kojim je uslovima ta guma čuvana, osim ako lično poznajete osobu koja prodaje te konkretne gume. Stoga, naš glas ipak ide za novu gumu, uz napomenu da nije loš izbor ni dobro očuvana polovna guma.
KO IZAZIVA UDESE
Univerzalne gume, iako na njih mnogi odmahuju rukom, nisu pogrešan izbor za vozače koji ne planiraju da voze po snežnim deonicama. Prema informacijama koje smo dobili od prodavaca guma, u područjima gde sneg nije uobičajena pojava 50 odsto vozača odlučuje se za vožnju s letnjim gumama, dok 25 odsto vozača upotrebljava univerzalne gume, a isto toliko vozača ugrađuje zimske gume. Letnje gume na vozilu obično zadržavaju vozači u većim gradovima, koji i ne voze kada padne nešto više snega, a to se, recimo, prošle zime dogodilo tek dva puta.
- Statistika pokazuje da manje udesa izazivaju vozači sa zimskim gumama. Njih ugrađuju oni koji tokom pet zimskih meseci prelaze više od 10.000 kilometara. S druge strane, univerzalne gume uglavnom koriste vozači koji godišnje prelaze do 15.000 kilometara. Pre 15 godina, kad su se pojavile na tržištu, univerzalne gume bile su skuplje i 15 odsto od zimskih, dok je sada ta razlika neznatna - objašnjava jedan beogradski vulkanizer, sagovornik Srpskog telegrafa.
Čekanje kod vulkanizeraKao i proteklih godina, nekoliko dana pred 1. novembar biće popunjeni maltene svi termini kod vulkanizera. To znači da bi svi koji planiraju promenu pneumatika trebalo da požure jer bi se moglo desiti da će morati da čekaju i po sedam ili deset dana da ih vulkanizer primi. |
On dodaje da će oni koji voze univerzalne gume svakako uštedeti na troškovima montaže i centriranja guma, dok će im bezbednost ipak biti nešto manja nego kod onih koji se odluče za zimske pneumatike.
- Što se samih performansi tiče, kod univerzalnih guma ne možemo očekivati maksimalne prednosti koje nam pružaju zimske, odnosno letnje gume - pojasnio je naš sagovornik, ističući da je najvažnije da gume ne budu istrošene, koje god da koristite.
KAD JE SVE LOŠE...
Svaka guma na svojoj gaznoj površini ima indikator istrošenosti, pa je lako uočiti kada je došla do minimuma.
Zlatna pravila1. Bilo kakva nova guma bolja je od stare istrošene 2. Univerzalne gume su dobro rešenje ukoliko ne vozite često po putevima prekrivenim snegom 3. Posavetujte se s vulkanizerom pre odabira guma |
Svi bismo, razume se, voleli da se vozimo na najboljim gumama, ali jasno je da ih ne možemo svi priuštiti. Zato treba gledati srazmeru uloženog i dobijenog. Mnogi, međutim, ne razumeju na šta se to kod guma konkretno odnosi. Vrednost vašeg automobila nije faktor koji ovde treba uzeti u obzir. To znači da je teza da su starom autu dobre i jeftine gume ne samo pogrešna nego je i jako opasna.
- Stari automobil, loše kočnice, loša svetla... Ako tome pridodamo najjeftinije gume, onda smo sve učinili da nam vožnja bude riskantna. Kako god, zlatno pravilo je da je bolje kupiti makar najjeftinije, ali nove gume nego voziti se na starim i istrošenim gumama bez profila - zaključuje naš sagovornik.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)