KUPUJEMO STVARI KOJE NAM NE TREBAJU, ZAŠTO? Reč je o ovom FENOMENU otkrivaju stručnjaci, a sve se pretvara u NERED

Autor: N.J.

Lifestyle

18.08.2023

10:15

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Koliko često kupite nešto za šta tvrdite u tom trenutku da vam je potrebno, a posle nikada više ne iskoristite?

KUPUJEMO STVARI KOJE NAM NE TREBAJU, ZAŠTO? Reč je o ovom FENOMENU otkrivaju stručnjaci, a sve se pretvara u NERED

Foto: Unsplash/woman shopping

Ja sam asistent profesora marketinga i ovo su pitanja koja su inspirisala moje najnovije istraživanje s Džonom Bergerom, izvanrednim profesorom marketinga, piše na sajtu "Inverse".

Pre mnogo godina kupila sam bluzu u Targetu. Istog dana sam razmišljala da je obučem, ali bez nekog posebnog razloga odlučila sam da ne oblačim. Tog vikenda sam ponovno razmišljala da obučem bluzu, ali prilika mi se nije činila dovoljno dobrom, pa sam opet odustala. Nedelju dana kasnije razmišljala sam o bluzi za dejt, ali događaj se opet nije činio dovoljno posebnim.

Sve do danas. Nikada nisam nosila svoju Target bluzu. Ono što je započelo kao obično sada zauzima posebno mesto u mom ormaru i nijedna prilika nije dostojna da je nosim.

Šta se ovde dogodilo? Zašto ljudi poseduju toliko neiskorišćenih stvari, tretirajući ih kao da su previše posebni za korišćenje?

U šest eksperimenata otkrili smo jedan važan razlog zašto ljudi mogu da akumuliraju toliko obične imovine, a da je nikada ne iskoriste ili da je se reše.

Kada ljudi odluče da ne koriste nešto u jednom trenutku, predmet se čini posebnijim.  A kako se čini posebnim, žele ga zaštititi i manje je verovatno da će ga koristiti u budućnosti. Ova posebnost može biti jedno od objašnjenja za to kako se imovina gomila i pretvara u nered.

Foto: pixabay.com

Žena se vraća iz kupovine

Šta su otkrili?

Sproveli smo eksperiment gde su učesnici zamišljali kupovinu boce vine. Zamišljali smo kako je jedne večere želimo otvoriti, ali odustajemo. Zatim, kada smo izmerili koliko se vino čini posebnim i namere učesnika da ga kasnije otvore, otkrili smo da je manje verovatno da će ga kasnije otvoriti oni koji su zamišljali da ga ne otvore. Vino su videli kao nešto posebnije.

Kad smo pitali učesnike da navedu razlog zašto su mislili da su propustili vino u ovom scenariju, većina je pretpostavila da čekaju buduću priliku da ga otvore - ne da im se nije svidelo.

Ako se neiskorišćeni predmeti čine previše posebnim za korišćenje, da li bi stvarno bitna prilika to "razbila"?

Prema našoj konačnoj studiji, da. Učesnici su razmišljali da će verovatno otvoriti bocu u sledećoj situaciji, ali je verovatnije da će se to desiti u budućoj, posebnoj prilici.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO:

Komentari (0)

Loading