Dobio je poziv iz MAJKROSOFTA, pa ubrzo shvatio da je skupo PREVAREN! Policija morala odmah da reaguje!
U subotu, 30. jula, nepoznati počinilac sa stranog broja pozvao je 53-godišnjeg Osječanina i predstavio se kao zaposlenik Majkrosofta.
Tokom telefonskog razgovora, 53-godišnjem Osječaninu je rečeno da je hakovan i da, kako bi rešio problem, mora da instalira aplikaciju na svoj računar, nakon čega je morao da unese svoje podatke i podatke o bankovnoj kartici.
Čovjek je poslušao savjet i nakon unosa podataka sa njegovog računa je podignuto 205.000,00 kuna. Pošto je shvatio da je prevaren, ceo slučaj je prijavio policiji koja intenzivno traga za nepoznatim počiniocem.
Policija upozorava građane da ne unose podatke o bankovnoj kartici na sumnjivim sajtovima ili aplikacijama.
Policija savetuje
Ovom prilikom informišu građane i o sedam najčešće korišćenih finansijskih onlajn prevara i kako da ih izbegnu:
1. Prevara generalnog direktora/prevara direktora: prevaranti se pretvaraju da su vaš šef ili nadređeni u organizaciji i prevare vas da uplatite sumu novca na lažni račun ili izvršite neovlašćeni transfer novca sa poslovnog računa.
2. Prevara sa računima: Prevaranti se pretvaraju da su vaši kupci/dobavljači i prevare vas da ubuduće plaćate račune na drugi bankovni račun.
3. Krađa identiteta
Višing: Telefonska prevara u kojoj vas prevaranti zovu i pokušavaju da vas nateraju da otkrijete svoje lične, finansijske ili bezbednosne informacije ili da im platite novac.
Fišing– krađa identiteta na mreži pomoću lažnih poruka e-pošte: Prevaranti vam šalju lažne e-poruke koje pokušavaju da vas prevare da podelite lične, finansijske ili bezbednosne informacije.
Smišing - SMS fišing: pokušaj prevaranata da dobiju lične, finansijske ili bezbednosne informacije putem tekstualne poruke.
4. Veb lokacije lažnih banaka: koristi se lažni bankovni email sa vezom do lažne veb stranice. Kada kliknete na vezu, koriste se različite metode za prikupljanje vaših finansijskih i ličnih podataka. Stranica izgleda kao prava veb lokacija sa nekoliko malih razlika.
5. Romantične prevare: Prevaranti se pretvaraju da su zainteresovani za romantičnu vezu. Oni se obično dešavaju na sajtovima za upoznavanje na mreži, a prevaranti često koriste društvene medije ili e-poštu da bi uspostavili kontakt.
6. Krađa ličnih podataka: Vaši lični podaci se prikupljaju putem društvenih medija.
7. Investicione prevare i prevare za kupovinu na mreži: Prevaravaju vas da mislite da ste na pametnom investicionom tragu ili vam daju sjajnu lažnu onlajn ponudu, piše Dnevnik.hr.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)