NEVIĐENI HOROR! TUNEL KRIŽEVIĆI JE PROKLET? Šta se krije iza uklete pruge

Autor:

Svet

09.04.2024

22:42

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Tunel Križevići - crna tačka na Ukletoj pruzi

NEVIĐENI HOROR! TUNEL KRIŽEVIĆI JE PROKLET?  Šta se krije iza uklete pruge

Foto: Mađarska policija


Železnice Republike Srpske suočavaju se sa velikim izazovima kada je reč o održavanju i rekonstrukciji infrastrukture. Samo da bi se "pokrpila rupe" i osigurala bezbednost saobraćaja, godišnje je potrebno čak 22 miliona evra. Jedna od najkritičnijih tačaka na prugama je tunel Križevići, smešten na pruzi Doboj Tuzla – Zvornik, poznatoj kao Ukleta pruga.

Ukleta pruga - misteriozna i neiskorišćena

Na pruzi Doboj-Tuzla - Zvornik nije prisutan putnički saobraćaj zbog stanja tunela Križevići, što je dovelo do toga da je ova železnička linija gotovo nepoznata široj javnosti. Situacija je takva da se trenutno samo teretni vozovi koriste na ovoj relaciji, a iz menadžmenta Željeznica RS ističu da je neophodna hitna rekonstrukcija tunela kako bi se omogućio normalan saobraćaj.

Istorija problema - od socijalističke Jugoslavije do danas

Pruga Zvornik-Tuzla, poznata kao Ukleta pruga, predstavlja jedno od poslednjih graditeljskih dostignuća iz doba stare Jugoslavije. Ona je bila svedok prvog prevoza "golfova dvojki" proizvedenih u TAS-u u Sarajevu, ali i nesrećnih okolnosti koje su pratile izgradnju ove pruge. Naime, prethodna dva pokušaja izgradnje pruge, od strane Austrougarske carevine i Kraljevine Jugoslavije, bile su prekinute ratovima, što samo dodatno naglašava misteriju i nevolje vezane za Ukletu prugu.

Nadamo se boljim danima - inicijativa za rekonstrukciju pruge

Iako je pruga nekako bila popravljena posle poslednjeg rata u BiH, tunel Križevići i dalje predstavlja crnu tačku na Ukletoj pruzi. Nedavno je pokrenuta inicijativa za rekonstrukciju ove pruge, što je izazvalo različite reakcije među ljudima. Dok se jedni raduju mogućnosti poboljšanja, drugi se plaše samog pomisli na radove na ovoj misterioznoj i nevoljenoj deonici. S obzirom na to da je samo projektovanje tunela sa potrebnim dodatnim istraživanjima i ispitivanjima procenjeno na oko 2,5 miliona KM, jasno je da će rekonstrukcija ove pruge predstavljati ozbiljan izazov, kako tehnički, tako i finansijski.

(Srpskainfo))

BONUS VIDEO

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading