MLADI SVE VIŠE NA TIKTOKU! Skoro sat vremena manje gledaju televiziju nego pre 10 godina!
Britanci starosti od 14 do 24 godine provode u proseku 57 minuta dnevno više na TikTok-u u odnosu na vreme provedeno gledajući televiziju.
Ofcom je otkrio da ova starosna grupa sada provodi manje od sat (53 minuta) dnevno gledajući tradicionalne TV kanale, što je za dve trećine manje nego pre 10 godina.
Nasuprot tome, osobe starije od 65 godina i dalje gledaju TV pet sati i 50 minuta u proseku dnevno, nešto više nego deceniju ranije.
U izveštaju, regulator je takođe razotkrio pad popularnosti velikih tradicionalnih TV kanala kao što su BBC1 i ITV u poslednjoj deceniji.
Od 2012. nedeljni udeo ljudi do kojih je dopreo BBC1 opao je sa 72% na 62%. BBC2 je pao za oko osam procentnih poena na 39%.
Ovo prati kako je revolucija striminga, predvođena Netflikom, odvukla mnoge gledaoce sa tradicionalnih televizijskih servisa. ITV je imao sličan pad u procentima kao BBC1, pa je procenat sada beleži 48%.
Ali uprkos bumu u uslugama striminga podstaknutog zatvaranjem tokom kovida, Ofcom je otkrio da je kriza troškova života počela da pogađa TV pretplate. Broj domaćinstava koja su pretplaćena na barem jednu uslugu striminga opao je za više od 350.000 na 19,2 miliona.
Otprilike petina domova u Velikoj Britaniji, ili 5,2 miliona, plaća za sve tri najpopularnije pretplatničke usluge – što uključuje Netflik, Amazon Prime Video i Disnei+.
Devet od deset onih od 18 do 24 godine reklo je da su se uputili direktno na striming, društvene platforme na zahtev ili na video, zaobilazeći tradicionalne televizijske kanale, kada traže nešto za gledanje. Netflik je njihov najpopularniji kanal.
Javni emiteri kao što su Bi-Bi-Si i ITV nastavljaju da se suočavaju sa padom nivoa publike.
Ofcom je dodao da je ukupan pad gledanosti TV-a počeo da se „ubrzava“, uprkos velikim ciframa gledanosti od više od deset miliona događaja, uključujući finale UEFA ženskog Evropskog prvenstva 2022. i Kraljičin platinasti jubilej.
Po prvi put, kanali javnog servisa dopiru do manje od polovine mladih od 16 do 24 godine.
Bi-Bi-Si ima tendenciju da ima veći udeo publike starijih od 34 godine u poređenju sa ITV.
Na primer, Ofcom je rekao da je oko 90% publike BBC1 starije od 35 godina.
- Revolucija striminga proteže jaz između TV generacija, stvarajući oštru podelu u navikama gledanja mlađih i starijih ljudi.
Tradicionalni emiteri suočeni su sa teškom konkurencijom platformi za onlajn striming, sa kojima se delimično susreću zahvaljujući popularnosti sopstvenih aplikacija za plejere na zahtev, dok je televizija i dalje mesto za velike događaje koji okupljaju naciju - rekao jeIan Macrae, Ofcom-ov direktor tržišne inteligencije.
Prosečno vreme provedeno gledajući TV i video sadržaj u 2021. na svim uređajima bilo je pet sati i 16 minuta po osobi dnevno – što je manje za 25 minuta u odnosu na 2020.
Ofcom je takođe rekao da je pad mesečnog gledanja televizijskog programa za mlađe starosne grupe sada „prevaziđen“ padom u starijim starosnim grupama.
Dok je generacija Z zabeležila 27-minutni pad tradicionalnog gledanja, on je pao za 43 minuta za starije od 54 godine. Regulator za medije rekao je da bi to mogao biti znak da upotreba servisa za striming počinje da utiče na navike gledanja starijih ljudi na način sličan mlađim ljudima.
U izveštaju se navodi da je udeo vremena slušanja radija uživo pao sa 75 odsto u 2017. na 63 odsto u 2022, sa servisima za strimovanje muzike kao što su Spotifaj i drugi više nego udvostručen sa 8 odsto na 20 odsto.
- Ovaj izveštaj pokazuje da publika dolazi na Bi-Bi-Si u milionima zbog velikih trenutaka koji su važni kao što su Evro za žene, Jubilej i naša drama svetske klase.
To takođe potvrđuje popularnost BBC iPlaier-a i visok nivo zadovoljstva u svim starosnim grupama - komentarisao je BBC.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)