NESTALI AVION KONAČNO JE PRONAĐEN? Pojavio se signal za koji svi veruju da je "ONAJ PRAVI" (FOTO)

Autor:

Svet

18.06.2024

11:38

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Naučnici su predložili nastavak testiranja da bi se utvrdilo gde se tačno nalazi nestali avion

NESTALI AVION KONAČNO JE PRONAĐEN? Pojavio se signal za koji svi veruju da je "ONAJ PRAVI" (FOTO)

Foto: tiktok screenshot

Britanski naučnici detektovali su signal koji bi mogao da pomogne u rešavanju misterije leta Malezija erlajnsa s leta MH370.

Istraživači iz Kardifa analizirali su podatke s hidrofona, podvodnih mikrofona, koji su uhvatili signal od šest sekundi snimljen otprilike u vreme kada se veruje da se avion srušio u Indijski okean nakon što je ostao bez goriva.

Predložili su nastavak testiranja da bi se utvrdilo gde se tačno nalazi nestali avion.

Podsetimo, Boing 777 Malezija erlajnsa nestao je pre više od 10 godina, 8. marta 2014. godine, a u avionu se nalazilo 239 osoba, prenosi Telegraf.rs.

Potraga za nestalim avionom traje godinama, ali napori za sada nisu urodili plodom, a nestanak aviona i danas ostaje jedan od najvećih misterija avijacije.

Boing 777 težak je 200 tona, a u okean se verovatno srušio brzinom od 200 metara u sekundi, a kinetička energija oslobođena takvim delovanjem ekvivalentna je malom potresu, a to bi bilo dovoljno da ga snime hidrofoni udaljeni hijadama milja daleko.

Dve su hidroakustične stanice koje takav signal mogu detektovati. Jedna je u Kejp Luinu u zapadnoj Australiji, a druga je na britanskoj teritoriji Diego Garsijia u Indijskom okeanu.

Oni su uspostavljeni kao deo režima nadzora Ugovora o sveobuhvatnoj zabrani nuklearnih eksperimenata. Obe su lokacije bile operativne u vreme kada se veruje da je MH370 pao u okean.

Hidroakustične stanice prethodno su detektovale karakteristične signale pritiska od pada aviona, kao i potrese različitih veličina na udaljenostima većim od 3000 milja.

U svom istraživanju, tim Univerziteta Kardif identifikovao je jedan signal koji se poklapa s uskim vremenskim okvirom kada se letelica mogla srušiti u okean 8. marta 2014. godine. Zabeležen je na stanici Kejp Luvin, ali ga na stanici Dijego Garsija nisu uočili.

"S obzirom na osetljivost hidrofona, vrlo je malo verovatno da velika letelica koja udara u površinu okeana ne bi ostavila vidljiv trag pritiska, naročito na obližnjim hidrofonima", rekao je istraživač dr Usama Kadri.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading