ŠOK OTKRIĆE O RADU KOMPANIJE TREJS: Zabrljaju, pa naplate triput skuplje

Autor:

Vesti

08.09.2020

04:00

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Samo tokom jedne godine - 2019, "Trejs" je u Srbiji zaradio 50 miliona evra. Problem je u tome što njihove radove u našoj zemlji prate mnogobrojni propusti, zbog kojih im se, između ostalog, poslovi oduzimaju, pa posle nekog vremena volšebno vraćaju.

RepublikaFoto: Tanjug/S. RADOVANOVIĆ
Stojko Meškov čelnik kompanije Trejs

Srpski telegraf krenuo je u istraživanje poslovanja bugarske kompanije u našoj zemlji. I već na prvi pogled postalo nam je potpuno jasno da ih neko štiti i omogućava im povlašćeni položaj i enormne zarade uprkos očiglednim greškama i loše odrađenim radovima. Ko je to, pročitaćete u narednim nastavcima našeg serijala, a danas ćemo se pozabaviti projektima "Trejsa" na našim putevima.

 

SVE SE VIDI

Među srpskim putarima i stručnjacima dobro upućenim u to šta se i kako radi u raznim projektima mnogi tvrde da je "Trejs" namerno napravio problem na padinama u klisuri Grdelica. Cilj je bio da se novim rešenjima i varijacijama projekta od "Koridora Srbije", što znači građana, uzme tri puta više novca nego što je prvobitno planirano i ugovoreno.

Kako za Srpski telegraf objašnjava jedan od najiskusnijih putarskih stručnjaka u Srbiji, svima koji se razumeju u struku potpuno je jasno šta se dogodilo.

- Onaj ko je izvodio radove, u ovom slučaju "Trejs", očigledno nije dobro obavio posao kada su u pitanju zaštite kosine. Ne bih da ulazim u razloge, odnosno da li je u pitanju neznanje, što je manje verovatno, ili namera. U svakom slučaju, naknadni troškovi daleko su prevazišli prvobitno ugovorene. I za to bi neko morao da odgovara - objašnjava naš sagovornik iz struke.

RepublikaFoto: Tanjug

A na sve to u "Trejsu" lakonski konstatuju da "ne postoji ozbiljna građevinska kompanija koja bi namerno napravila problem s bilo kojim radovima".

- Posebno ne sa radovima na zaštiti kosine, koji predstavljaju izuzetno odgovoran građevinski zahvat. Radovi na zaštiti kosina, kao i svi ostali radovi na projektu, izvedeni su prema projektnoj dokumentaciji koja je prošla tehničku kontrolu, u skladu sa srpskim zakonima. Kao što je poznato, tokom izvođenja radova na deonici auto-puta E-75 kroz Grdeličku klisuru, zbog izuzetno složenih geoloških uslova, bilo je problema sa realizacijom svih kosina, ne samo na deonici koju je izvodio "Trejs" - stoji u odgovoru ogranka bugarske firme u našoj zemlji.

I to bi bilo u redu jer je "Trejs" u stvari priznao sve ono što smo mi napisali, samo da su se udostojili da nam saopšte i koliki su bili dodatni troškovi, da li su čak tri puta prešli one dogovorene i kako je to moguće? Ovako, potpuno je jasno da nešto kriju. A jasno je i šta.

 

PREKO PREČE...

Ovo, nažalost, ni izdaleka nije jedina brljotina "Trejsa" na srpskim putevima i prugama. Tako je, prema saznanjima našeg lista, krajnje neizvesno kada će početi radovi na rekonstrukciji pruge Niš-Brestovac, a zbog kašnjenja i neadekvatnog stručnog osoblja sa ovom kompanijom je raskinut ugovor za projekat obilaznice oko Dimitrovgrada. I tako dalje...

Nadajmo se samo da će revizori Svetske banke (pogledajte okvir) uspeti da raspletu zamršeno klupko i utvrde kako sve "Trejs" mulja po Srbiji. Bar na onim deonicama koje je ova međunarodna institucija finansirala. Za ostalo, tu su nadležni srpski organi...

NASTAVIĆE SE

 

 

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading