PENZIONERI NA METI PREVARANATA! Lakovernoj baki prodali "spas za bolest", a UMALO DA DOĐE DO TRAGEDIJE!

Autor:

Vesti

21.07.2021

16:49

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Praksa uznemiravanja građana pokušaće da se zaustavi uvođenjem registra "Ne zovi".

RepublikaFoto: pixabay.com
Foto: Ilustracija

Ako Skupština Srbije usvoji na jesen nacrt Zakona o zaštiti potrošača, maltretiranju građana od strane trgovaca putem telefona za promociju i prodaju određenih proizvoda će odzvoniti, a oni koji budu pokušali da tako nešto urade, biće prekršajno gonjeni i platiće visoke novčane kazne.

Drugim rečima, praksa uznemiravanja pokušaće da se zaustavi i to uvođenjem registra "Ne zovi", jer je do sada telefonskom trgovinom bilo raznih zloupotreba i prevara, posebno kod starije populacije i penzionera, koji su uglavnom bili ciljna grupa za trgovinu preko žice.

Taj registar će omogućiti da potrošači koji ne žele da primaju pozive trgovaca putem telefona ili SMS i MMS u svrhu prodaje i promocije, mogu podneti zahtev operatoru elektronskih komunikacija sa kojim imaju zaključen ugovor, da im se njihov broj, fiksni ili mobilni, upiše u registar. Nakon toga, nijedan od trgovaca ne bi smeo da pozove, a ako se odluči na to, mogao bi da snosi posledice, odnosno da prekršajno odgovara i plati novčanu kaznu i do 50.000 dinara.

Masažer u vrednosti tri i po penzije

Ovu novinu sigurno će iskoristiti i O. L. iz Lazarevca, koja je imala negativno iskustvo sa telefonskom prodajom koja je mogla da je košta tri i po penzije za masažer, uređaj koji joj je predstavljen kao spas za bolest njenog supruga. Naime, trgovci jedne kompanije više puta su je zvali i nudili različite proizvode, koja ona nije želela da kupi.

Da bi zaustavila to uznemiravanje, pokušala je da im objasni da zvonjava telefona smeta njenom suprugu koji boluje od Parkinsonove bolesti. Ispostaviće se da je obaveštavanje trgovaca o dijagnozi svog supruga bila njena greška jer su oni to nakon nekoliko dana zloupotrebili i tako što su joj ponudili telefonom masažer od 89.880 dinara, koji je navodno spas za poboljšanje zdravstvenog stanja njenog supruga.

Penzionerka O. L. je poverovala u čudotvorna dejstva ovog aparata i obavestila ih da jeste zainteresovana, ali da će ih obavestiti uskoro da li može da ga finansira sa penzijom od 24.000 dinara.

RepublikaFoto: pixabay.com
Foto: Ilustracija

- Vremena za razmišljanje ipak nisam imala, jer su sutradan na vrata već zakucali predstavnici te kompanije sa ugovorom i dodatnim uveravanjem o pogodnostima masažera za obolele od Parkinsona. Ja čak nisam ni bila upoznata da dolaze jer se na telefon tog dana javio moj suprug, pošto sam bila u prodavnici. Iako su došli, kolebala sam se i sumnjala u njihove priče o delotvornosti masažera, a da bi me uverili pozvali su u mom prisustvu telefonom navodno doktora koji je potkrepio njihove navode. Poverovala sam i odlučila da kupim uređaj, ali je problem bio moja mala penzija pa su mi oni produžili rok plaćanja kako mi mesečna rata ne bi prelazila 4.000 dinara. Potpisala sam ugovor, verujući da će se loše zdravstveno stanje mog supruga pomoću masažera popraviti - objašnjava O. L. za "Blic".

Ona dodaje da nakon toga nastaje borba da se ispravi napravljena greška.

- Ćerki sam rekla šta sam nabavila i objasnila joj šta mi je rečeno. Ona u to nije poverovala i konsultovala je lekara koji joj je rekao da korišćenje masažera može samo da dovede do kontraindikacija kod obolelih od Parkinsona. Nakon toga, ona kreće u borbu za raskid ugovora i vraćanje 9.880 dinara, koje sam gotovinski uplatila, i uspeva, ali tek nakon što je zapretila tužbom i zvanjem nadležnih institucija. Ne poričem i svoju odgovornost, ali kada vam se predstavi nešto kao mogućnost za izlečenje, vi poverujete. Mi penzioneri i stariji ljudi smo meta tih telefonskih trgovaca jer smo lakoverni - navodi sagovornica.

Na meti najčešće penzioneri

U Nacionalnoj organizaciji potrošača (NOPS) pozdravljaju uvođenje ove, ali i drugih mera kako bi se zaštitili potrošači.

- Brojne su zloupotrebe evidentirane kod telefonskih prodaja čije su žrtve uglavnom stariji građani, odnosno penzioneri. Nude im se razni uređaji koji se predstavljau kao pomoć za ozdravljenje ili pak neka besplatna roba, za koje im se na kraju ispostavi veliki trošak za poštarinu ili nešto drugo pa ispadne skuplja dara nego mera. Zato je dobro da se uvede registar zabrane zvanja kako bi se zaštitili svi potrošači, posebno oni stariji - kaže Goran Papović, predsednik NOPS-a.

U Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, koje je i predlagač Zakona o zaštiti potrošača, kažu da zbog ovakvih slučajeva se i uvodi registar "Ne zovi".

- Registar će doprineti prevenciji nasrtljive poslovne prakse trgovaca koja je usmerena na sve potrošače, a najviše na stariju populaciju kao što su penzioneri. Predviđena je prekršajna odgovornost trgovca ako i pored toga što je potrošačev broj upisan u registar, pozove potrošača u komercijalne svrhe. Propisana je i naplata novčanih kazni za neke prekršaje i to 50.000 dinara za pravno lice, 8.000 dinara za odgovorno lice u pravnom licu i 30.000 dinara za preduzetnike - kažu u Ministarstvu trgovine.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading