DRAŠKOVIĆU, VRATI DECI LEŠNIKE: Kompanija Svislajon vara potrošače Eurokremom
Nekadašnja omiljena poslastica ima samo zajedničko ime sa sadašnjim proizvodom. Umesto lešnika i kakaoa, samo šećer i masnoća.
Eurokrem, čuveni slatkiš uz koji su odrastale generacije Jugoslovena, više nema isti ukus. Zapravo, od onog eurokrema čiju je recepturu Jovan Tomović, nekadašnji direktor gornjomilanovačke fabrike "Takovo" pre više od pet decenija doneo iz Italije, ostalo je samo slavno ime.
Naime, udruženje potrošača Efektiva je na Fejsbuk stranici podelilo objave nezadovoljnih kupaca, koji su poslali fotografije eurokrema nekad i sad. Na prvoj je onaj koji se proizvodio po licenci italijanske firme "Gandola" i koji je nosio njihov logo, a na drugoj sadašnji proizvod. Međutim, osim drugačije ambalaže, i sastav je drugačiji.
BESRAMNA REKLAMA
Nekada je najpoznatiji jugoslovenski konditorski brend sadržao deset odsto lešnika, a sad svega tri, kakao delovi iznosili su devet odsto, a sada četiri. I korisnici društvenih mreža konstatovali su da je ukus onog eurokrema i ovog današnjeg nebo i zemlja, odnosno da je današnji znatno lošiji.
- "Neuporedivo je bio bolji davnih dana", "Imao je više lešnika u sebi, zato je ukus bio bolji", "Samo šećer i masnoća", "Imali su zlatnu recepturu i upropastiše je" - samo su neki od komentara.
Pa, ipak, zbog čega je menjana originalna receptura i kako komentarišu nezadovoljstvo potrošača izmenjenom verzijom, iz ove kompanije nisu odgovorili. Međutim, zanimljivo je da na njihovom sajtu piše da je, shodno zahtevima modernog tržišta, receptura unapređena, ali je ukus ostao prepoznatljiv?! Hvale se i visokim sadržajem lešnika, koji su zapravo smanjili.
- To je ostao isti onaj eurokrem koji smo voleli u detinjstvu, s kvalitetnijom recepturom i pripremljen u skladu s visokim dijetetskim i nutritivnim zahtevima. Visok sadržaj mleka i lešnika u kombinaciji sa kokosovim uljem i uljem lešnika čine ovaj proizvod neodoljivim za sve generacije - navode u "Svislajonu".
LAŽNI IZGOVORI
Dejan Gavrilović iz organizacije za zaštitu potrošača Efektiva kaže da se, zakonski gledano, ovo ne može podvesti pod obmanu potrošača, ali da jeste obmana da je to onaj eurokrem koji znamo.
- Svako malo se dešavaju promene za koje ne možemo da kažemo da je obmana potrošača. Eto, ovde receptura nije više ona italijanska, sada proizvode s nekom svojom recepturom, a zadržali su ime eurokrem. To što je razlika u ukusu da ne govorim. Verovatno da računaju na to da su višedecenijski brendovi, da su generacije odrastale s njima, pa neće primetiti razliku. A kada menjaju, ne idu grlom u jagode, uvek imaju neku spremnu priču, kako je to u skladu sa zahtevima potrošača, na osnovu istraživanja njihovim navika, nikada neće reći da je to loše po nas - ističe Gavrilović.
Komentari na mrežama
- Ubacuju surutku umesto mleka... Pa su onda jedan deo proizvodnje prebacili u Bosnu, pa su tamo pravili isti krem pod drugim imenom
- Ovaj današnji nema veze sa onim starim, kao i ostali njihovi proizvodi... Sada su obične šitine!
- Velika razlika, sad je sam šećer!
- Ne koriste više prirodne sastojke (lešnik), već koncentrat itd...
- Sada je samo šećer i aroma, nema tu neke tajne. Nekada je "PIK Takovo" imalo svoje plantaže lešnika, šljiva i krušaka
EUROKREM NEKAD
- šećer do 52%
- kakao delovi 9%
- lešnik 10%
- biljna ulja 26%
- obrano mleko 10%
- lecitin 0,3%
- prirodne arome 0,01%
EUROKREM DANAS
- šećer
- biljna ulja (suncokretovo, repičino, kokosovo)
- obrano mleko u prahu 10 %
- kakao prah sa redukovanim sadržajem kakao maslaca 4%
- lešnik 3%
- surutka u prahu
- sojin lecitin
- arome
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)