VOZAČI, EVO KADA TREBA URADITI MALI I VELIKI SERVIS! Ako je servisiranje redovno, prodajna cena vozila je VEĆA: Obratite pažnju na JEDNU stvar!
U okviru druge podele radi se o delovima karoserije, spoljne signalizacije na vozilu, kao i delovima koji spadaju u grupu plastičnih i staklenih rezervnih delova.
Redovni servisi su najvažniji segment održavanja vozila, jer kvalitetnim servisiranjem i ukupnim održavanjem svog vozila postižete maksimum ukupnih performansi i obezbeđujete njegovu dugotrajnost u eksploataciji.
- Redovno servisirana vozila sa odgovarajućom servisnom dokumentacijom i servisnom knjižicom postižu veću prodajnu cenu, kada se odlučite za to, jer ova dokumentacija donekle uverava potencijalnog kupca o tehničkoj ispravnosti ponuđenog vozila, kao i da nisu potrebna veća dodatna ulaganja nakon kupovine - kaže za Kurir Saša Mitrović, head vertikale auto-moto i nautika na oglasniku Sasomange.
- Rezervne delove vozila možemo svrstati u dve kategorije - delovi koji pripadaju redovnom periodičnom održavanju i delovi koji su deo vanrednog održavanja usled oštećenja ili manjih havarija. U okviru prve podele uvek se radi o novim delovima, koji su deo redovnog održavanja vozila, a to su delovi neophodni za mali i veliki servis, delovi trapa i kočionog sistema i pneumatici.
U okviru druge podele radi se o delovima karoserije, spoljne signalizacije na vozilu, kao i delovima koji spadaju u grupu plastičnih i staklenih rezervnih delova. Navedeni delovi osiguravaju tehničku ispravnost, efikasnost i ukupnu funkcionalnost, što se odražava i na vašu ličnu bezbednost kao vozača ili putnika u vozilu - ističe Mitrović.
Mali i veliki servis
Redovni servisi se uvek rade u skladu s preporukama proizvođača i različiti su u zavisnosti od brenda.
- Preporuka je da se mali servisi rade na svakih pređenih 10.000 do 15.000 km ili obavezno jednom godišnje, u zavisnosti šta prvo nastupi, a podrazumeva zamenu motornog ulja i filtera ulja, filtera goriva i filtera vazduha motora, kao i zamenu filtera kabine (polen filter). Po potrebi, nakon provere, radi se i dopuna nivoa ulja kočione i rashladne tečnosti - navodi Mitrović i nastavlja:
- Veliki servis je potrebno uraditi, prema preporuci proizvođača vozila, obično na od 140.000 do 200.000 km u slučaju da ste vozilo kupili kao novo, da su komponente na vozilu fabričke i da se veliki servis radi prvi put. Tada se menjaju set zupčastog kaiša sa španerom, pumpa za vodu, set PK kaiša, zatezač PK kaiša s rolerom, a potrebna je i zamena rashladne tečnosti u motoru. Sledeći veliki servis potrebno je raditi na svakih od 60.000 do 100.000 km u zavisnosti od proizvođača i modela automobila.
On ističe i da ponudu delova koji su potrebni da biste uradili mali ili veliki servis automobila i aktuelne cene delova različitih proizvođača možete proveriti.
Šta spada u veliki servis menjanje seta zupčastog kaiša sa španerom zamena pumpe za vodu zamena seta PK kaiša, zatezača PK kaiša sa rolerom zamena rashladne tečnosti u motoru.
Šta spada u mali servis zamena motornog ulja, filtera ulja, filtera goriva i filtera vazduha motora zamena filtera kabine (polen filter) dopuna nivoa ulja kočione i rashladne tečnosti
- Preporuka je da uvek kupujte nove rezervne delove za svoj automobil jer vam to obezbeđuje i da sve njegove komponente budu ispravne i funkcionalne, što doprinosi i vašoj ličnoj bezbednosti. Na tržištu se nude delovi raznih proizvođača koji su podeljeni po cenovnom rangu u odnosu na kvalitet izrade pa je izbor veliki, ali se uvek opredelite za renomirane proizvođače i prodavce rezervnih delova jer je viša cena uvek opravdana višim kvalitetom materijala i izrade.
Delovi i gume
Takođe, na Sasomange možete pronaći veliki izbor rezervnih delova svih proizvođača, kao i bogatu ponudu guma.
Cene usluga
od 100 evra košta mali servis
4.000 dinara koštaju pneumatici manjeg prečnika
300-400 evra koštaju pneumatici većeg prečnika
- Tu su pneumatici namenjeni zimskim uslovima vožnje, pri čemu bismo podsetili da je zakonska obaveza prelaska s letnjih na zimske pneumatike 1. novembar, do kada je ostalo manje od mesec dana. Cena pneumatika za manje prečnike iznosi 4.000 dinara, dok se za veće kreće od 300 do 400 evra. Kada su servisi u pitanju, potrebno ih je uvek raditi na vreme, prateći preporuke proizvođača.
Savet vozačima
Saša Mitrović kaže da vozači koji su u mogućnosti mogu da izaberu da neispravni ili oštećeni deo uvek bude zamenjen originalnim, kvalitetnim, novim delom.
- Za nove originalne rezervne delove ćete morati da izdvojite više novca, ali pored garancije proizvođača na kupljeni deo, dobijate i daleko veću sigurnost i pouzdanost, za razliku od polovnog dela, koji samo privremeno rešava problem. U ovom slučaju morate voditi računa o stanju tih delova jer on nisu ni približno dugotrajni kao novi, pritom se izlažete i mogućem višestrukom trošku za ponovnu nabavku i, naravno, za uslugu majstora, koja više nije nimalo jeftina. Polovni delovi često mogu imati skrivene nedostatke, na šta takođe treba obratiti pažnju.
Ponekad je potrebno u uslovima otežane eksploatacije vozila skratiti servisni interval na 5.000 km, ali uvek se treba fokusirati na kvalitet delova i fluida jer kvalitetniji filteri i ulja garantuju negu i zaštitu automobila u svim uslovima. Ovlašćeni servis uvek nudi originalne delove preporučene i proizvedene po najvišim standardima, kao i obučeno servisno osoblje - kaže Mitrović.
Ipak, dodaje i da ukoliko servis radite kod svog mehaničara, moraćete da se oslonite na stepen poverenja koji imate u njega i kvalitet njegovog rada.
Naduvane cene
Polovnjaci će pojeftiniti krajem godine
Što se tiče trenutne potražnje automobila na tržištu novih vozila, ona odgovara ponudi, a čekanja su svedena na prihvatljiv rok isporuke, dok su kod većine brendova u ponudi vozila za isporuku odmah po uplati.
- Na tržištu polovnih automobila primetan je pad prodaje. Iako je ponuda veoma raznovrsna, cene su i dalje nesrazmerne ponuđenom, ali približavanjem kraju kalendarske godine očekuje se blagi pad cena na tržištu polovnih automobila. Primetna je povećana potražnja za mlađim godištima vozila, ovo se odnosi uglavnom na vozila do sedam godina starosti i cenovnog ranga od 6.000 do 10.000 evra, pri čemu se najviše pretražuju vozila evropskih proizvođača. Takođe je povećan pregled ponude novih vozila na našem oglasniku Sasomange.rs, gde se potencijalni kupci informišu o aktuelnoj ponudi auto-salona i o trenutnim cenama novih vozila.
- I pored toga, proverite kvalitet delova za ugradnju, osim ako ih ste niste vi kupili i doneli na servis. U tom slučaju čuvajte račune iz prodavnice auto-delova u slučaju da je neki deo neodgovarajući ili fabrički neispravan, što se ponekad dešava, kako biste ga mogli zameniti za odgovarajući.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
BONUS VIDEO
Komentari (0)