VIBER GRUPE ZA DOJAVU POLICIJE ZABRANJENE U EVROPI! U Srbiji se masovno koriste, a evo šta kažu STRUČNJACI!
Kada je reč o radovima u više od 180 ulica u Beogradu, informacije o tome kako izbeći gužve su izuzetno korisne. Veliki broj vozača član je Viber grupa koje služe za razmenu informacija o stanju na putevima, ali vozači dele i informacije o tome gde su radarske kontrole.
Nameće se pitanje da li je to u skladu sa zakonom i da li takva praksa doprinosi većoj disciplini među vozačima. Zahvaljujući savremenim tehnologijama, vozači sada imaju pristup informacijama ne samo putem obaveštenja na radio stanicama, već i putem različitih aplikacija koje pružaju informacije o rasporedu nadzornih kamera, radarskih kontrola i saobraćajnih patrola, kako se ističe u izveštaju RTS-a.
- Aplikaciju koja na teritoriji Srbije pokazuje gde se trenutno nalaze policijske patrole preuzelo je preko pola miliona korisnika. S obzirom na to da je godišnja pretplata 3.000 dinara, vrlo lako dolazimo do toga da ta aplikacija za jednu godinu zaradi više od 12 miliona evra. U pojedinim aplikacijama moguće je uneti informacije o onome što se trenutno dešava, na primer gde je gužva, rupa na putu ili na kom sporednom putu se nalazi policijski auto - rekao je Damir Okanović iz Komiteta za saobraćaj.
U nekim aplikacijama postoji mogućnost da korisnici unesu trenutne informacije o događajima na putevima, kao što su gužve, prisutnost rupa na putu ili policijskih vozila na sporednim putevima.
Vajber grupe, koje okupljaju često i više hiljada članova, aktivno komuniciraju i razmenjuju poruke u vezi sa kontrolom saobraćaja. Vozači s kojima je ekipa RTS-a razgovarala su upoznati sa ovim aplikacijama.
Ako vozači uspore vožnju jer su svesni prisustva policije, radara ili kamera u okolini, takve aplikacije mogu biti od koristi. Međutim, izazov leži u tome što i oni koji ne poštuju saobraćajne propise mogu koristiti te aplikacije kako bi izbegli kontrolu.
- Problem je što neko ko popije više nego što bi trebalo, kada donose odluku da li će ipak da sedne za volan ili će možda da uzme taksi ili neki drugi servis, prosto vidi na aplikaciji gde se nalaze policijske patrole i onda donese odluku da nekim putem gde policijskih patrola nema dođe od tačke A do tačke B. Dakle, problem je što takve aplikacije ohrabruju pijane, ohrabruju drogirane vozače da sednu za volan, a postoji problem iz aspekta opšteg kriminaliteta, a to je što je onda onima koji se bave krađom motornih vozila, koji se bave prenosom narkotika i ostalih zabranjenih materija, što koriste takođe to za izvršenje krivičnih dela - istakao je Okanović.
Aplikacija zabranjena u Evropi
Pojedine evropske zemlje zabranile su korišćenje ovih aplikacija, ali to kod nas nije nezakonito. I policija ima praksu da objavi na kojim putevima će se kontrolisati saobraćaj.
- Tu se ne objavljuje tačna lokacija i tačno vreme. S druge strane, postoje policijske patrole koje se ne bave snimanjem, već isključivo alkotestiranjem ili drogatestiranjem, i oni nisu obavezni da objave gde će i u koje vreme vršiti alkotestiranje - naveo je Okanović.
I Saobraćajna policija se slaže da ove grupe i aplikacije mogu biti korisne i da mogu promeniti statistiku koja u ovom trenutku izgleda ovako - od početka godine do 1. septembra na srpskim putevima dogodilo se više od 20 hiljada saobraćajnih nezgoda, skoro polovina zbog neprilagođene brzine i loših uslova na putu.
Statistika kaže i to da su najugroženiji mladi od 15 do 30 godina, a to su upravo oni koji koriste aplikacijije i Vajber.
BONUS VIDEO:
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)