AUTOMOBILI NAM GORE NA SRPSKIM PUTEVIMA! Stručnjaci upozoravaju - ovo su ključni razlozi!

Autor:

Vesti

01.11.2023

06:58

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Sve češće možemo da vidimo zastrašujuće prizore automobila u plamenu na srpskim putevima! Uzrok su najčešće nestručne popravke na automobilima, smatraju stručnjaci.

AUTOMOBILI NAM GORE NA SRPSKIM PUTEVIMA! Stručnjaci upozoravaju - ovo su ključni razlozi!

Foto: Shutterstock

Vatrogasne službe godišnje u proseku gase oko 400 požara na automobilima, a vozilu je potrebno samo šest do sedam minuta da potpuno izgori. Zbog toga je važno napomenuti da je protivpožarni aparat obavezan u svakom automobilu i može efikasno ugasiti svaku početnu vatru. Ipak, često se dešava da vatra brzo proguta automobil.

- Prilikom bilo koje montaže i demontaže bilo kog dela sa auta potrebno je da se nosači instalacije i instalacija vrate na predviđene pozicije da bi se sprečio kontakt instalacije sa pomerajućim delovima da ne bi došlo do kratkih spojeva. Generalno, požar nije vezan za starost automobila, ali su svakako šanse za to manje na mlađim automobilima - ističe Vladimir Jelić, auto-električar.

Ističe da postoji veća mogućnost da do požara dođe na automobilima koji su ranije učestvovala u sudaru ili su pretrpeli neko veće oštećenje, a na kojima nije obavljena stručna popravka nakon toga.

- Usled pregrevanja automobila manja je mogućnost da dođe do paljenja vozila, kad se to desi, može, recimo, pući neko crevo, auto će dimiti, ali se neće zapaliti. Benzinac je sam po sebi zapaljiviji od dizelaša. Vozači benzinaca eventualno mogu da obrate pažnju na oštećenje na vodovima goriva (na crevima). Pored benzina i dizela, imamo alternativna goriva metan i plin, tu su dosta veći pritisci i dosta je veća izloženost da se bilo šta zapali - navodi Jelić za Kurir.

Naglašava da se na tehničkom pregledu ne može uočiti da li će doći do požara na automobilu, odnosno da se ta mogućnost predvidi.

- Instalacija prolazi kroz cela vozila, velikom delu tih instalacija je nemoguće prići i samim tim nije izvodljivo da se predvidi neki potencijalni problem. Savet za vozače je da na dve godine posete auto-električara da se odradi revizija i da se pregledom spreče potencijalni problemi - savetuje i dodaje:

- Imali smo slučajeve u kojima je bukvalno bačena instalacija i usled te temperature auto se zapalio. Takođe smo imali slučaj na benzincu da crevo od goriva nije bilo stegnuto kako treba i benzin je došao na auspuh i nastao je požar. Bilo je situacija da je tokom sudara došlo do presecanja instalacije i da je izbio požar. Na novijim dizel-vozilima dešavalo se da se zapale zbog regeneracije DP filtera i njegovog zapušenja, usled čega dolazi do povećanja temperature.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO:

 

Komentari (0)

Loading