KAKO JE UOPŠTE DOŠLO DO OVOGA? Mariji prvo crkla veš mašina, pa šporet, a onda i frižider: Evo kako majstori objašnjavaju ovaj PROBLEM!

Autor: D.B.

Vesti

30.01.2024

09:54

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Procenjuje se da kupci svake godine gube oko 12 milijardi evra zbog kupovine novih uređaja umesto popravke starih.

KAKO JE UOPŠTE DOŠLO DO OVOGA? Mariji prvo crkla veš mašina, pa šporet, a onda i frižider: Evo kako majstori objašnjavaju ovaj PROBLEM!

Foto: shutterstock

Kupci u Srbiji svake godine podnose više od 1.000 žalbi na neispravne tehničke aparate. Najviše se žale na male uređaje i kućne aparate kao što su mobilni telefoni, mašine za pranje veša, štampači, usisivači i frižideri. Mnogi se pitaju zašto se moderni aparati kvare tako brzo, čak i pre isteka garancije.

Evropski parlament za pravo potrošača

Evropski parlament je izglasao pravo potrošača na popravku uređaja, što bi trebalo da produži garantne rokove, učini servis jeftinijim i rezervne delove dostupnijim. Međutim, dok ove mere ne stupe na snagu u praksi, potrošači se i dalje suočavaju sa brojnim izazovima.

Iskustvo jedne potrošačice

Marija S. (40) i njen suprug su za manje od godinu dana morali da kupe gotovo sve nove ključne uređaje u svom stanu. Nakon renoviranja stana, kupili su nove uređaje kod ovlašćenih prodavaca. Međutim, ubrzo su počeli da se kvariti - prvo mašina za sudove, zatim indukciona ploča, pa čak i frižider.

Problem sa servisom i popravkom

Marija se žali na dugotrajnost procesa popravke, gde je često čekala nedeljama da majstori dođu i otklone kvarove. Čak i kada bi aparat bio popravljen, često se dešavalo da se ponovo pokvari, što ih je primoralo da kupuju nove uređaje.

Gubici potrošača i problem otpada

Procenjuje se da kupci svake godine gube oko 12 milijardi evra zbog kupovine novih uređaja umesto popravke starih. Osim finansijskih gubitaka, stvara se i velika količina elektronskog otpada, što je dodatni ekološki problem.

Zakonski okviri za garantne rokove

Prema zakonu, prodavci i proizvođači su dužni da obezbede besplatan servis u okviru garantnog roka, a u nekim slučajevima čak i zamenski uređaj ako je popravka predugačka. Međutim, ova prava često nisu adekvatno sprovedena u praksi.

U zaključku, problemi sa neispravnim tehničkim aparatima i dalje predstavljaju izazov za potrošače u Srbiji, te se očekuje da će donošenje novih mera u skladu sa evropskim standardima poboljšati situaciju i zaštititi prava potrošača.

BONUS VIDEO: 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading