LANČANI SUDARI SVE ČEŠĆI! Stručnjaci otkrivaju: Da li je poslednji vozač KRIV i šta je pravilo tri sekunde

Autor:

Vesti

23.10.2024

09:14

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

U Beogradu poslednjih dana lančani udesi na više mesta.

LANČANI SUDARI SVE ČEŠĆI! Stručnjaci otkrivaju: Da li je poslednji vozač KRIV i šta je pravilo tri sekunde

Foto: Ilustracija: Republika.rs,Tanjug/B.Radeka

Lančani sudar

Od početka godine u Srbiji je u saobraćajnim nesrećama stradalo 21 lice, a u Beogradu su se u poslednjih nekoliko dana dogodila tri lančana sudara - na Bulevaru vojvode Mišića, na Pančevačkom putu i Brankovom mostu.

U ovim incidentima bilo je povređenih, uključujući i decu. Iako mnogi misle da su loši vremenski uslovi glavni uzrok ovakvih nesreća, stručnjaci naglašavaju da to nije jedini faktor.

Prema stručnjacima, ako bi loše vreme bilo jedini uzrok, broj lančanih sudara bi bio mnogo manji s obzirom na to da su vremenske neprilike najčešće spominjane kao uzrok nesreća. 

Prethodnih dana na Bulevaru vojvode Mišića povređeno je osam osoba. Na Pančevačkom putu, u sudaru pet automobila i autobusa, povređena su deca, a pre samo šest dana na Brankovom mostu sudarili su se dva automobila i autobus.

- Postoji mišljenje da je kriv onaj poslednji (vozač). E sad, kada imate 36 vozila u lančenom sudaru, i to imate i kamione i autobuse - da li mislite da je taj poslednji s putničkim automobilom mogao da nagura svih 36, uključujući i kamione i autobuse? Pa nije. Dakle, neko je napred napravio problem, zato i jeste odradba da ne sme učesnik u saobraćaju naglo da menje način svog kretanja - objašnjava stručnjak za bezbednost u saobraćaju Milan Božović.

Ako vozač ispred vas naglo zakoči, sigurno nećete moći da se zaustavite na vreme ako vozite brže nego što je dozvoljeno. Bićete manje koncentrisani čak i ako slušate glasnu muziku.

Pojasi spasavaju život

Vezivanje sigurnosnog pojasa mnogi olako shvataju, a u slučaju sudara to može da spase život.

Slaviša Lakićević, načelnik Saobraćajne policije, ističe da je vezivanje pojasa značajno doprinosi bezbednosti u saobraćaju.

- Ilustrovaću to podatkom da je prošle godine poginulo 286 vozača, a polovina nije koristila pojas - ukazuje Lakićević.

Kada su saobraćajne gužve u gradu ili vozite velikim brzinama na auto-putu, dovoljan je i jedan sekund nepažnje, dok recimo gledate u telefon, pa da izazovete saobraćajnu nezgodu. Zato stanite, iskucajte poruku - za to vam je potrebno petanaestak sekundi, i nastavite putovanje.

Mobilni telefoni najčešći krivci

Baš to, korišćenje mobilnog telefona u toku vožnje, primećuju i oni koji prelaze stotine kilometara dnevno u gradu. Taksista Boško Vukojević tvrdi da je, prema njegovom iskustvu, upravo to najčešći uzrok udesa.

Tri sekunde brzo prođu, ali u saobraćaju su dovoljne da izbegnete sudar. 

- Te tri sekunde su najvažnije i imaju uticaja na nastanak saobraćajne nezgode. To je kao da postavimo neku prepreku i brojimo tri sekunde koliko nama treba da stignemo do nje u vožnji - ističe zamenik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Milan Koković.

Podaci Agencije pokazuju da je u saobraćaju od početka godine poginula 21 osoba više nego u istom periodu prethodne godine. Zimi se lančani sudari dešavaju i zbog toga što su letnje gume na kolima. A vremena za zamenu nije ostalo mnogo - 1. novembar je već sledeće nedelje.

(RTS)

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO:

Komentari (0)

Loading