VESIĆ: Odgovorne za tragediju u Novom Sadu tražiti među investitorima i projektantima
Vesić navodi da prema Zakonu o planiranju i izgradnji nadležni za izdavanje građevinskih dozvola ne ulaze u tehničku specifikaciju, već proveravaju da li su ispunjeni svi uslovi, odnosno da li je ispoštovan zakon
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u ostavci Goran Vesić izjavio je večeras da odgovorne za tragediju u Novom Sadu treba tražiti među investitorima i projektantima, ali i onima koji su izvodili radove i vršili nadzor na rekonstrukciji železničke stanice u tom gradu.
Vesić navodi da prema Zakonu o planiranju i izgradnji nadležni za izdavanje građevinskih dozvola ne ulaze u tehničku specifikaciju, već proveravaju da li su ispunjeni svi uslovi, odnosno da li je ispoštovan zakon.
- To je uradilo ministarstvo i s te strane niko od mojih prethodnika ni na koji način nije mogao da bude uključen u projektovanje i izvođenje radova, jer to je posao investitora. U mom mandatu je izdat samo jedan dokument - konačni projekat za izvođenje radova, koji čak ni ne odobrava ministarstvo i odobren je kompeletan projekat, što takođe nije u nadležnosti ministarstva - objasnio je Vesić u razgovoru za Juronjuz.
Na pitanje ko je odgovoran za izbor kompanija koje su radile na projektu, Vesić navodi konzorcijum kineskih kompanija - China Railway International Company i China Communications Construction Company.
- One su prema ugovoru iz 2017. godine izvođači radova, investitor je Infrastrukutra železnice Srbije, a finansijer je resorno ministarstvo. Prema tom ugovoru, oni biraju podizvođače - rekao je Vesić.
Konzorcijum kinsekih kompanija izabran je 2017. na osnovu međudržavnog ugovora, a Vesić ističe da je China Railway International Company svetski lider u izgradnji železničke infrastrukture.
Kako dodaje, ''projektant nikada ne može predvideti sve, pogotovu kada su u pitanju stari objekti''.
- Kada izvođač, radeći na terenu, vidi da je situacija drugačija nego što je u projektu, on ima obavezu da zaustavi radove i obavesti nadzor, a onda nadzor mora da pozove projektanta da se uradi dodatni projekat - kazao je Vesić.
Vesić ističe da Srbija nedovoljno održava javne objekte, ali da je posao Infrasturkutre železnice Srbije bio da nagleda rad Železničke stanice u Novom Sadu još od 1964. kada je ona izgrađena.
Novosadska železnička stanica je, prema njegovim rečima, trenutno zatvorena, a u toku je provera kompletne statike celog objekta.
Zbog urušavanja nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu 1. novembra poginulo je 14 osoba, a teško povređeno još tri.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić podneo je u utorak ostavku na tu funkciju.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
BONUS VIDEO:
Komentari (20)
Svetlana
07.11.2024 22:08
Odgovorne za tragediju u Novom Sadu tražiti među investitorima i projektantima
Dina
07.11.2024 22:10
Drzava ce biti uporna i pronaci ce krivce odgovorne za tragediju
Lea
07.11.2024 22:11
Odgovorna lica za tragediju treba kazniti po zakonu
Lenka
07.11.2024 22:11
Vesic nije nista kriv!