INŽENJER ZADUŽEN ZA NADZOR OPTUŽUJE PODIZVOĐAČA: Ukazivao sam "Startingu" na loše stanje nadstrešnice, a oni su me ignorisali!
Inženjer geologije Zoran Đajić je u istrazi detaljno ispričao šta se dešavalo
Podizvođačka firma "Starting" iz Batajnice ignorisala je upozorenja ljudi zaduženih za nadzor rekonstrukcije Železničke stanice u Novom Sadu, gde su zbog pada nadstrešnice poginule 14 i teško povređene tri osobe.
Ovo tvrdi inženjer geologije Zoran Đajić, koji je na projektu bio angažovan kao nadzornik.
- Utege koje su držale nadstrešnicu iščupale su se direktno iz krova. One su bile projektovane da drže nadstrešnicu, koja je imala sedam ili osam šupljih polja širine i dužine od četiri metra, a oni su ih pokrili metalnim šinama i odozgo postavili teško staklo. Ta dodatna konstrukcija povećala je težinu nadstrešnice bar za trećinu, a možda i više - kaže Đajić.
On je u istrazi detaljno ispričao šta se dešavalo.
Brojni javni i privatni projekti
"Starting" je građevinska firma angažovana na brojnim javnim i privatnim projektima, a u suvlasništvu je Ljiljane Tripković (70 odsto) i Nikole Trivića (30 odsto).
Prema finansijskim izveštajima, 2023. je završila s poslovnim prihodom od 8,3 milijarde dinara, od čega je 154,3 miliona neto dobit, a zapošljavala je 180 ljudi.
- Firmi "Starting" je naloženo da se otpočne s demontažom mermerne obloge s fasade krila B, kao i mermernih ploča s pročelja krova zgrade. Da se to uradilo, pretpostavljam da bi neko ko je zadužen za statiku video kakva je podloga i pretpostavljam da bi se neko zapitao da li treba intervenisati na tim utegama, da li su one korodirale - kaže inženjer.
Snimci koji pokazuju da je cela nadstrešnica pala odjednom za njega su dokaz da je opterećenje bilo preveliko.
Bez odgovora na naša pitanja
Srpski telegraf je u dva navrata slao pitanja firmi "Starting", na koje nismo dobili odgovore. Naime, iz ove firme do zaključenja broja nisu odgovorili zbog čega su ignorisali zahteve inženjera zaduženog za nadzor na rekonstrukciji i ko je odgovoran za postavljanje dodatnog tereta koji je najverovatnije uzrok tragedije kakva se ne pamti.
- Utege su bile projektovane svojevremeno da mogu da izdrže određeni teret po kvadratnom centimetru. Rekao sam im da se videlo da je beton iza skinutih mermernih ploča s pročelja propao, da su se tu nalazili zgužvani prazni džakovi od cementa i da je bilo logično da se nešto preduzme. Da smo to skinuli, možda bismo videli da su sajle korodirale i verovatno nikome ne bi palo na pamet da strukturu koju su nosile dodatno opterećuje. Nažalost, umesto da taj mermer skinu, oni su ga samo prefarbali - kaže Đajić.
Po njegovim rečima, firma "Starting" se ponašala kao da je ona investitor i da je ignorisala njegov zahtev za nadzor:
- Dešavalo se da se neke stvari ne rade po mesec-dva dana i da se neke stvari urade drugačije nego što je rečeno. Meni to nije jasno, da firma koja je podizvođač može da radi neke stvari, iako je dobila nalog od nadzora da uradi drugačije.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
BONUS VIDEO:
Komentari (0)