DRAMA NA NEBU IZNAD BEOGRADA! Avion iz Podgorice HITNO prizemljen!

Autor:

Vesti

29.11.2024

13:07

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Ovo je razlog!

DRAMA NA NEBU IZNAD BEOGRADA! Avion iz Podgorice HITNO prizemljen!

Foto: Flight Collection / Topfoto / Profimedia

Avion kompanije TO Montenegro prilikom jutrošnjeg leta za Beograd sudario se sa jatom ptica, a nakon ovog incidenta avion je prizemljen je u glavnom gradu Srbije.

- Usled ovog događaja došlo je do kašnjenja leta iz Beograda ka Podgorici, jer se avion trenutno nalazi na neophodnoj tehničkoj proveri, kako bi se osigurala maksimalna bezbednost - potvrđeno je za RINU.

- Takođe, ovaj nepredviđeni događaj uzrokovaće i kašnjenje leta ka Rimu, dok se očekuje da će ostali saobraćaj biti obavljen prema planiranom rasporedu.

Zahvaljujemo se putnicima na razumijevanju i strpljenju. Sigurnost putnika i posade, i tehnička ispravnost vazduhoplova ostaju naš prioritet, a timovi kompanije ulažu maksimalne napore da svi putnici budu pravovremeno informisani i bezbijedno prevezenih do svojih destinacija - kazali su.

Ako avion sudari s nekim predmetom u vazduhu (pticom, dronom ili nekim drugim objektom), procedura uključuje sledeće korake:

1. Procena štete i bezbednosti

Posada proverava instrumente i obavlja vizuelnu inspekciju unutrašnjosti kabine kako bi identifikovala posledice udara.
Prioritet je utvrđivanje funkcionalnosti ključnih sistema, poput motora, hidraulike i upravljanja.

2. Komunikacija s kontrolom letenja

Pilot obaveštava kontrolu letenja o incidentu, navodeći detalje poput lokacije sudara, visine i tipa oštećenja (ako je poznato).
Ako je potrebna hitna pomoć, posada proglašava vanrednu situaciju (mayday ili pan-pan).

3. Promena plana leta

U zavisnosti od štete, avion može nastaviti let do odredišta, sleteti na alternativni aerodrom ili se vratiti na polazište.
Kontrola letenja daje prioritet takvom letu kako bi se omogućio siguran prilaz i sletanje.

4. Priprema za sletanje

Posada pregledava priručnike za hitne slučajeve i sprovodi proceduru sletanja sa oštećenjem (ako je potrebno, npr. sa motorom van funkcije).
Kabinsko osoblje obaveštava putnike o situaciji i priprema ih za potencijalno hitno sletanje.

5. Inspekcija i izveštaj

Nakon sletanja, tehnički tim pregleda avion kako bi utvrdio obim štete.
Aviokompanija i posada podnose izveštaj o incidentu, koji uključuje analizu događaja i eventualne preporuke za izbegavanje sličnih situacija.

Ova procedura zavisi od ozbiljnosti incidenta i tipa oštećenja. Na primer, sudar sa pticom (bird strike) najčešći je i često ne zahteva hitno sletanje, dok udar drona može izazvati veću štetu i potencijalnu opasnost za avion.

BONUS VIDEO

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading