SOLUN POSLE VEKA ČEKANJA DOBIO METRO: Srbi sad brže stižu do mora!
Prva linija dugačka 10 kilometara rasteretiće sve ulice koje vode do centra grada
Posle skoro više od jednog veka čekanja i odlaganja Grci su dobili drugi metro. Uz Atinu i Solun se od nedelje diči spektakularnim saobraćajnim objektom koji će posebno zanimati i turiste iz Srbije.
U letnjim mesecima, za vreme turističke sezone Solunsku regiju poseti prema nekim procenama oko milion turista iz Srbije. U ovom delu Grčke živi i oko 4.000 Srba koji se uglavnom bave turizmom i ugostiteljstvom. Srpski jezik na solunskoj pijaci u čuvenoj Ulici Ignacio čuje se stalno bez obzira na godišnje doba. Retko gde se Srbi u Solunu ili Tesalonikiju kako Grci insistiraju da se zove ovaj grad osećaju kao svoj na svome.
AUTOMATSKI VOZOVI
Novi metro obradovao je, dakle, i Srbe čije kretanje će ka moru i po gradu i poseta znamenitostima regije biti olakšani.
Ovde je i jedna od najvažnijih luka u tom delu Evrope. Iako u Solunu postoje brojne atrakcije koje vredi posetiti, za Srbe je posebno značajna jedna - Srpsko vojničko groblje. Tamo leže zemni ostaci naših predaka, koji su stradali tokom proboja Solunskog fronta za vreme Prvog svetskog rata.
Novi metro je u neposrednoj blizini arheološkog nalazišta iz vizantijskog i rimskog doba, a putnici će pre nego što uđu u voz prolaziti kroz podzemni muzej s arheološkim artefaktima. Tokom izgradnje metroa, koja je počela 2006, radnici su otkrili, između ostalog, pijacu iz vizantijskog doba i rimsko groblje. Ta otkrića zaustavila su napredak u izgradnji metroa i pokrenula pitanja kako nastaviti izgradnju i sačuvati bogato arheološko nasleđe, a rešenje je pronađeno u spajanju modernog i prošlosti - putnici će pre nego što uđu u voz uživati u posmatranju arheoloških otkrića.
Grčki premijer Kirijakos Micotakis rekao je da je to verovatno jedinstveni slučaj u svetu da su spojeni metro i muzej.
Metro je izgrađen na dubini do 31 metra, što je dublje od prvobitno planiranog da bi arheološka nalazišta ostala iznad tunela.
- Ovo je prilika da Solun postane drugi Rim kada su u pitanju antikviteti - rekli su arheolozi.
Kretanje između ovih tačaka sada će biti znatno olakšano. A evo zašto će to tako biti.
Upravo otvorena linija dugačka je 9,6 kilometara. Na ovoj liniji nalaziće se 13 stanica, a saobraćaj će obavljati 18 automatskih vozova najnovije tehnologije. Ovi vozovi su bez vozača, potpuno klimatizovani, a za maksimalnu sigurnost putnika biće postavljena automatska vrata na peronima svake stanice, koja će sprečavati pristup šinama.
TRI I PO MINUTA ČEKANJA
U prvom periodu rada, vremenski razmak između vozova na stanicama biće otprilike tri i po minuta, a zatim će postepeno biti kraći. Na kraju, putovanje između dve stanice metroa trajaće oko minut i po. Prosečna brzina je 30 km/h, a prevoziće 18.000 putnika na sat po pravcu. Očekuje se da će metro dnevno koristiti 313.000 putnika, što će doprineti rešavanju saobraćajnog problema u gradu, biće uklonjeno s ulica 57.000 automobila, što će dovesti do smanjenja emisije ugljen-dioksida za 212 tona dnevno.
San traje od 1918.
Izgradnja metroa prvi put je predložena 1918, a ideja je zvanično potvrđena kada je projekt uključen u budžet 1976. Prva rupa (koja na kraju nije korišćena) iskopana je 1987, a licitacija za izgradnju održana je 1992.
Ministar za infrastrukturu i transport Nikos Tahiados objasnio je da će metro, u prvoj fazi, rešiti problem pristupa centru Soluna. Takođe, biće lakše na ovaj način rasteretiti sve ulice koje vode ka centru grada, što će omogućiti gradskoj upravi da nastavi s planovima održive urbane mobilnosti.
Ukupna vrednost projekta iznosi 2,082 milijarde evra - 1,496 milijardi za osnovnu liniju i 586 miliona za proširenje prema Kalamari (uključujući i vozni park). Cena karte biće upola manja nego u Atini, a iznosiće 0,60 evra.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
BONUS VIDEO:
Komentari (0)