ŠTO JE VIŠE MRZE TO VIŠE NOVCA ZARAĐUJE: Influenserka unovčila NEGATIVNE KOMENTARE NA INTERNETU (VIDEO)

Autor:

Vesti

10.12.2024

02:29

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Namerno izaziva bes

ŠTO JE VIŠE MRZE TO VIŠE NOVCA ZARAĐUJE: Influenserka unovčila NEGATIVNE KOMENTARE NA INTERNETU (VIDEO)

Foto: TikTok Printscreen/winta_zesu

Vinta Zesu, mlada kreatorka sadržaja iz Njujorka, prošle godine je zaradila neverovatnih 150.000 dolara zahvaljujući društvenim mrežama, prenosi BBC.

Najveći problem je što je suviše lepa

Ali ono što je izdvaja od ostalih influensera nije obična popularnost, već kontroverze koje prate svaki njen video.

- Svi moji snimci koji imaju milione pregleda uspešni su zbog negativnih komentara - objašnjava 24-godišnja Vinta iz svog stana u Njujorku.

Ona dokumentuje život modela u Njujorku, igrajući ulogu osobe čiji je "najveći problem to što je previše lepa.“ Ali, mnogi komentatori ne shvataju da je sve deo performansa.

- Dobijam mnogo ružnih komentara, poput: ‘Nisi najlepša devojka’ ili ‘Smiri se, imaš previše samopouzdanja - kaže Vinta za BBC.

Namerno izazvan bes

Ova mlada kreatorka deo je rastuće grupe online influensera koji se bave tzv. rage bait-om – kreiranjem sadržaja koji namerno izaziva bes kako bi privukao pažnju i angažovanje korisnika.

Za razliku od klasičnog clickbait-a, gde bombastični naslovi mame čitaoce da otvore članak ili video, rage bait ide korak dalje – cilj je izazvati snažne emocije poput ljutnje i frustracije, što algoritmi društvenih mreža prepoznaju kao kvalitetnu interakciju.

Marketing podkasterka Andrea Džons objašnjava: "Dok ‘hook’ (mamac) odražava sadržaj i dolazi iz mesta poverenja, rage bait je manipulativan.“

- Ako vidimo slatku mačku, pomislimo ‘kako je slatka’ i nastavimo dalje. Ali ako vidimo nekoga kako radi nešto apsurdno, možda ćemo komentarisati ‘ovo je užasno,’ i takav komentar algoritam prepoznaje kao vredniji angažman - kaže Džons.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Winta Zesu (@winta_zesu)

Prema njenim rečima, što više interakcije kreator sadržaja dobije, više novca zarađuje.

- Zato su neki spremni na sve da bi dobili preglede, čak i ako to uključuje izazivanje ljutnje i besa kod ljudi - dodaje ona, uz napomenu da takva strategija može dovesti do otuđenja publike.

Rage bait dolazi u raznim oblicima – od neobičnih recepata do napada na omiljene muzičke zvezde. Ali u godini globalnih izbora, uključujući one u SAD-u, ovaj fenomen sve više osvaja i političku scenu.

Iako je finansijski unosan, sadržaj koji izaziva ljutnju otvara pitanja o granicama etike u digitalnom prostoru – i kakve posledice ovakvi trendovi ostavljaju na društvo.

Bonus video:

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading