DVOSTRUKI ARŠINI FABRIKE AUTOMOBILA "KIJA": Povukli vozila iz SAD zbog neispravnih jastuka, U SRBIJI NEĆE!

Vesti

13.06.2018

05:42

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Južnokorejski proizvođač automobila "Kija" povlači 507.000 vozila u Americi zbog neispravnosti vazdušnih jastuka. U Srbiji pak svi automobili ove marke ostaju u prodaji, a neće prolaziti ni dodatne kontrole. Kako za Srpski telegraf navode u ovoj kompaniji, opoziv vozila zbog kvara odnosi se samo na SAD, dok Srbija po tom pitanju nije dobila nikakve instrukcije.

Foto: youtube.com/Autogefühl
"Kija forte"

ČETIRI SMRTNA SLUČAJA

Ipak, posredi je nimalo bezazlen kvar. Četiri smrtna slučaja u Americi bila su prijavljena kao posledica toga što se vazdušni jastuci u automobilima hjundai i kija nisu aktivirali u trenutku sudara. Američka agencija za bezbednost u saobraćaju pokrenula je istragu u martu i problem je lociran na vazdušnim jastucima, kod kojih je primećen kratak spoj, zbog kojeg se u trenutku sudara nisu aktivirali.

"Hjundai" je u februaru zbog toga povukao skoro 155.000 automobila, modela sonata, a "Kija" je sad morala čak pola miliona, i to modele forte, proizvedene u razdoblju od 2010. do 2013. godine, optimu (2011-2013), optimu hibrid (2011-2012) i sedonu, kod kojih postoji mogućnost kratkog spoja.

"Kija" još nema rešenje za taj problem, ali u kompaniji ističu da na tome intenzivno rade sa dobavljačem za delove. Kako kažu, nadaju se da će rešenje imati do kraja jula.

NEMA RAZLOGA ZA BRIGU

U predstavništvu "Kija" u Srbiji odgovaraju da od centrale "Kija motors korporejšn" nisu dobili nikakav zahtev za opoziv vozila po osnovu ovog kvara i da se povlačenje odnosi samo na vozila prodata u SAD.

4 smrtna slučaja u Americi prijavljena zbog neaktiviranja vazdušnih jastuka

- S tim u vezi ne postoji razlog za pozivanje vlasnika kija vozila prodatih u Srbiji da vanredno posećuju servise. Ukoliko takav zahtev dobijemo od "Kija motors korporejšn", svakako ćemo obavestiti naše stranke i postupiti u skladu s instrukcijama da bismo zaštitili bezbednost vlasnika naših vozila, što nam je prioritetni cilj i zadatak - navode u "Kija motors Adrija grupi".

RepublikaFoto: Tanjug/F. KRAINČANIĆ
Goran Papović

Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS), kaže da ga ovakvo postupanje ne čudi jer se ranije dešavalo i to da određeni automobili koje američko tržište odbaci završe kod nas.

- Za američko tržište postoje određeni standardi. U slučaju da je utvrđen kvar koji ugrožava bezbednost putnika, kompanija bi i u Srbiji trebalo da pozove klijente da provere ispravnost vozila. Nekad se dešava da kompanije to rade i zarad sopstvenog imidža. Izmisle kvar da bi pozvali potrošače da baš kod njih ispitaju sigurnost, tako se pokažu kao odgovorna kompanija i povrate poverenje klijenata - dodaje Papović.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (1)

Loading
Miško

13.06.2018 10:20

Koliko ja ovde čitam ni jedan od ovih modela se ne prodaje u Srbiji pa nije ni čudo što ne moraju da pozivaju vlasnike na servis... Čemu frka onda?