"DAČIJA" PREVARA: NIJE FER, POMEŠALI BABE, ŽABE I LUBENICE DA BI ZBUNILI POTROŠAČE

Vesti

27.06.2018

17:41

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Zvuči primamljivo? I bilo bi samo da se ne radi o triku kojim "Dačija" zbunjuje kupce, koji pomisle da je dovoljno da svakog dana izdvoje 200-300, maksimum 400 dinara, da bi došli do novog automobila. S obzirom na to da lubenice trenutno na najvećem broju pijaca i u marketima koštaju od 20 do 30 dinara, onaj ko vidi "Dačijinu" reklamu počne da se presabira i zaključi da za, na primer, lubenicu od 10 kilograma treba da izdvoji 200-300 dinara, pa pretpostavi da bi mu otprilike toliko ili malo više trebalo i za ratu za kola. Problem je, međutim, što je za dačiju daster minimalna dnevna rata čak 740 dinara (odnosno više od 21.000 dinara mesečno). A vi što ste poverovali reklami, ko vam je kriv...

RepublikaFoto: youtube.com/ DPCcars
Dačia Daster-prevara

BOLJE DA RAZMISLE

- Ovde je problem što se cena lubenice po kilogramu menja jer je u putanju sezonsko slatko povrće. Tačnije, cena joj pada kako odmiče sezona. Kada se reklama pojavila, lubenica je koštala i do 100 dinara po kilogramu, međutim, sad je već 30 ili manje, što znači da je daleko ispod cene sa kojom se upoređuje u reklami. Jasno je da reklamna poruka kod kupaca može izazvati zabunu pošto im deluje kao da je rata manja nego što zaista jeste - navodi Zoran Nikolić, zamenik predsednika Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS).

"Dačija": Ovo je kreativan pristup oglašavanju i ne mislimo da ga menjamo

Naš sagovornik ističe da su u ovoj kompaniji, koristeći lubenicu, koju svaka srpska porodica ima u kući tokom leta, namamili kupce.

- Sama reklama je kreativna i jasno je da su privukli pažnju javnosti koristeći se ovim trikovima, čime su proizvođači ispunili cilj. Ipak, sada kad je pala cena lubenice i više nije jednaka dnevnoj rati za automobil, treba razmisliti o daljem oglašavanju na ovaj način. Ako reklama potraje, cena će biti sve manja, a rata za vozilo se, naravno, ne menja. Potrošači mogu pomisliti da je rata kao cena prosečne lubenice iako je zapravo mnogo veća - naglašava Nikolić.

TRAŽE OPRAVDANJE

Iz kompanije "Dačija", s druge strane, tvrde da su samo hteli da budu kreativni i da nisu imali lošu nameru.

- Poenta naše kampanje je da sa potencijalnim kupcima komuniciramo tako da mogu da kupe novo vozilo po niskoj ceni nekog predmeta, koji ne simbolizuje luksuz, već nešto obično i svakodnevno. Lubenica ili ajvar su izabrani kao roba koja je vrlo karakteristična i uobičajena za naše podneblje, a složićete se da cena ovih proizvoda nije na svim prodajnim mestima jednaka. Bez ikakve loše namere, naša reklama predstavlja malo drugačiji, kreativniji pristup oglašavanju i ne mislimo da ga promenimo - kažu u ovoj kompaniji i dodaju da je ova reklama deo oglašavanja i na drugim tržištima u regionu, a i šire.

Zoran Nikolić (NOPS): Reklamna poruka kod kupaca može izazvati zabunu pošto im deluje da je rata manja nego što jeste

"Dačija" je imala i zimsku kampanju, u kojoj je, umesto lubenice, korišćen ajvar, pa je reklamiran nov automobil po ceni od tegle ajvara dnevno: već od 500 dinara na dan. Iako se tegla ajvara može pronaći u prodavnicama i za 189 dinara, iz kompanije "Dačija" su verovatno mislili na neku posebnu marku koja košta gotovo tri puta više.

 

Zoran Nikolić (NOPS): Reklamna poruka kod kupaca može izazvati zabunu pošto im deluje da je rata manja nego što jeste

GLOSA

"Dačija": Ovo je kreativan pristup oglašavanju i ne mislimo da ga menjamo

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading