SVI VOZAČI U SRBIJI SE TRESU: Zbog ovoga se najčešće PADA NA TEHNIČKOM!

Autor: Republika

Vesti

12.08.2018

07:33

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Neispravne kočnice, dotrajale gume, truli koševi za motor, zarđali prednji i zadnji lonac auspuha i nedostatak dodatne opreme najčešći su problemi zbog kojih skoro svako drugo vozilo pada na novom tehničkom pregledu.

RepublikaFoto: ST/N. MANDIĆ
Dobro se pazite

Mesec dana pošto je stupio na snagu novi pravilnik, jasno je da je tehnički pregled postao znatno rigorozniji i detaljniji, ali i da je, najblaže rečeno, izazvao strah, paniku i zabunu kako među kontrolorima i saobraćajnim inspektorima, tako i među vlasnicima vozila.

Manjkavosti pravilnika

Pošto pravilnik još nije u potpunosti odredio šta je sve ispravno, a šta ne, odnosno šta se sve definiše kao prepravka vozila za koju je neophodno ispitivanje, mnogi kontrolori vraćaju automobile sa tehničkog pregleda i zbog sitnica.

To čine pre svega u strahu da i sami ne budu kažnjeni pošto im prete kazne od 20.000 do 40.000 dinara, dok je za vlasnike servisa globa još veća - od 60.000 do 800.000 dinara, uz oduzimanje ovlašćenja za tehnički pregled.

S druge strane, čak 90 odsto vlasnika vozila prethodnih godina uopšte nije išlo na tehnički pregled, već je to obavljalo na slepo, preko agencija za registraciju.

Zato se tek sad, kada je stupio na snagu novi pravilnik po kome to više nije moguće, ispostavilo da je većina vozila u katastrofalnom stanju.

Bez obzira na to, poznato je šta najviše vlasnike vozila muči na tehničkom pregledu bilo kao stvarni problem po bezbednost na putu, bilo kao začkoljica kojoj se trenutno ne vidi rešenje.

"Blic" predstavlja najčešće uzroke i jedne i druge glavobolje vlasnika vozila.

RepublikaFoto: ST/N. MANDIĆ

ZBOG ČEGA SE NAJČEŠĆE PADA NA TEHNIČKOM

1. Neispravne kočnice

Pored istrošenih pločica i paknova, veliku muku vlasnicima vozila u prethodnih mesec dana stvarala je i ručna kočnica nedovoljne sile.

- Mnogi vozači u Srbiji retko kad ili nikad ne koriste ručnu kočnicu. Zbog toga je u velikom broju slučajeva ona bila neispravna i to je razlog da vratimo vozilo sa pregleda - kažu u Udruženju osnivača tehničkih pregleda (UOTP).

2. Dotrajale gume

Istrošeni pneumatici sezonska su rak-rana mnogih automobila u Srbiji, što je bilo vidljivo i na tehničkim pregledima po novom pravilniku.

- Kod nas se, nažalost, gume voze do poslednjih dana, dok maltene ne izgube šaru. Dubina šare na gumama je standardizovana, a na mnogim vozilima pneumatici su bili mimo tog pravila - naglašavaju u UOTP.

3. Dubinska korozija

Za razliku od površinske korozije, dubinska rđa nikako se ne toleriše na tehničkim pregledima.

- U prethodnih mesec dana najčešće smo imali trule koševe, nosače motora, kao i prednji i zadnji lonac na izduvnom sistemu, što je dokaz dubinske korozije i takva vozila nisu mogla da prođe tehnički pregled - ističu u UOTP.

4. Nemanje dodatne opreme

Mnogi vlasnici vozila pali su na tehničkom kada im je kontrolor otvorio gepek i zatražio dodatnu opremu.

- Mnogi nemaju trougao, sajlu, aparat za gašenje požara ili paket prve pomoći, a to se svuda u Evropi traži i kazne su rigorozne. Zanimljivo da su mnogi kontrolori u strahu brojali čak i zihernadle na prvoj pomoći pošto treba da ih bude sedam - objašnjavaju u UOTP.

5. Kuke van gabarita

Na mnogim vozilima u prethodnih mesec dana neispravne su bile i kuke za vuču.

- Uglavnom je reč o neatestiranim kukama koje su van gabarita vozila. U takvim situacijama vlasnici treba ili da je atestiraju ili da je skinu i postave takozvanu evrokuku koja ima EU homologaciju - kažu u UOTP.

 

 

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading