JUBILEJ BEOGRADSKOG AERODROMA: Oboreni svi rekordi
Godina iza nas za aerodrom "Nikola Tesla" bila je najuspešnija u istoriji. To je godina rekorda i jubileja. Ovako razgovor za Srpski telegraf počinje Saša Vlaisavljević, v. d. generalnog direktora aerodroma.
- Šta je sve doprinelo tom uspehu?
- Ova godina nam je najbolja po svakom pokazatelju, od broja avio-operacija i prevezenih putnika preko količine prevezene robe do finansijskih rezultata. Ukupne prihode smo za četiri godine povećali za 45 odsto, broj putnika za 51, a kargo za 217 odsto. Takođe, profit nam je sa 125.000 evra, povećan na skoro 29 miliona, što znači da smo zaradili okvirno koliko i svi aerodromi u regionu zajedno.
- Da li to znači da ćemo da preuzmemo i deo putnika iz regiona?
- Mislim da to već radimo, posebno u dugolinijskom saobraćaju, jer smo jedini aerodrom sa koga se obavlja dugolinijski saobraćaj. Sve više prekookeanskih linija dovodi putnike u Beograd. Prvo smo uveli letove za Njujork, pa za Peking. Već u januaru uvodimo liniju za Teheran, od 13. januara, a uskoro bi trebalo da bude uspostavljena i linija sa Kanadom.
Prvi put u istoriji dugoj 55 godina dočekan je i petomilioniti putnik, a sve više prekookeanskih linija dovodi putnike u srpsku prestonicu
- Dočekali ste i petomilionitog putnika...
- Prvi put u istoriji aerodroma, dugoj 55 godina, dostigli smo tih magičnih pet miliona, a do kraja godine uslužićemo skoro 5,4 miliona putnika. Zbog mnogo manjeg kapaciteta, pre četiri godine to nam je bio samo san, ali smo proširivanjem kapaciteta aerodroma otvorili prostor da uslužimo 7,5 miliona putnika. Prvi korak ka tome napravićemo već sledeće godine, kada planiramo da ugostimo devet odsto više putnika nego ove.
- Na aerodromu su i golim okom primetne brojne promene. Šta je sve urađeno?
- Prvo smo zaradili novac, a onda smo u renoviranje investirali šest milijardi dinara sopstvenih sredstava, bez kreditnog zaduživanja. Obnovili smo transportne sisteme, uložili u najnoviju svetsku tehnologiju, renovirali smo Terminal 1 i formirali novu terminalnu zonu T2B, šaltere i gejtove... Glavni pokazatelj da smo radili dobro jeste to što je tržišna vrednost akcija aerodroma u odnosu na poslednje četiri godine uvećana skoro četiri puta, pa aerodrom sada vredi sigurno više od 400 miliona evra.
Od 13. januara uvodi se linija za Teheran, a uskoro bi trebalo da bude uspostavljena i linija sa Kanadom
- Svi svetski aerodromi veliku pažnju posvećuju bezbednosti. Kako mi stojimo na tom planu?
- U taj segment smo najviše investirali, a koliko smo uradili na tom polju, videli smo nakon što je američka inspekcija posetila aerodrom povodom uvođenja leta za Njujork i tom prilikom nije imala nijednu primedbu, što je izuzetno retko. Nabavili smo vatrogasna vozila, robote za otkrivanje eksploziva, kamere za snimanje donjeg dela vozila, sistem za otkrivanje i ometanje dronova, simulator helikoptera, kao i najsavremeniji rendgen uređaj za pregled prtljaga.
REZULTATI ZA 4 GODINE | |
---|---|
51 odsto veći broj putnika | |
31 odsto veći broj avio-operacija | |
2,2 puta povećan promet robe i pošte | |
42 odsto uvećani ukupni prihodi | |
260 puta veća neto dobit | |
4 puta uvećana vrednost akcija | |
30, 5 miliona evra uplaćeno u budžet | |
6, 5 miliona evra uplaćeno malim akcionarima | |
Oko 2.000 zaposlenih ima aerodrom |
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)