DA LI JE BEZBEDNO DA VOZITE U PAPUČAMA: Posledice mogu biti fatalne! (FOTO)
Vožnja u papučama nije kažnjiva, ali može imati posledice u slučaju saobraćajne nezgode
Sa dolaskom leta i visokih temperatura, mnogi vozači se odlučuju za vožnju u papučama ili japankama. Međutim, iako se često čuje da je vožnja u ovakvoj obući kažnjiva, Zakon o bezbednosti u saobraćaju ne sadrži odredbe o tome. Ipak, direktor Instituta za bezbednost saobraćaja, Damir Okanović, ističe da iako vožnja u papučama nije kažnjiva, može biti vrlo opasna. Neadekvatna obuća može ugroziti bezbednost vozača i drugih učesnika u saobraćaju, te se preporučuje vožnja u obući koja omogućava osećaj pritiska na nožne komande.
Tokom letnjih vrućina, ljudi često ulaze u vozila sa mokrim ili prljavim stopalima, što može povećati rizik od klizanja sa gasa ili kočnice. Ova navika može dovesti do nepredviđenih situacija u saobraćaju i stoga se preporučuje pažljivo vođenje računa o higijeni stopala pre sedenja za volan.
Vožnja u papučama nije kažnjiva, ali može imati posledice u slučaju saobraćajne nezgode.
Milan Božović, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja, kaže da vožnja bez majice spada u domen lične kulture i vaspitanja i da ne utiče na sigurnost u toku vožnje ukoliko je vozač vezan.
- S druge strane, upravljanje automobilom dok nosite neadekvatnu obuću ili dok ste bosi zaista može da ugrozi vašu i bezbednost drugih ljudi, pa je preporuka da se ne vozi u obući u kojoj nemamo osećaj da li smo dovoljno jako pritisnuli nožne komande. Takođe, papuča može da sklizne sa noge, pa umesto da vozač gleda na put, on gleda u pod i traži je, što je veliki rizik i po njega i po ostale učesnike u saobraćaju - kaže Božović za „Blic“.
On objašnjava da ljudi tokom letnjih vrućina imaju običaj i da za volan sednu sa mokrim stopalima ili prljavi od peska, što nije pametno, jer noga može da im sklizne sa gasa ili kočnice.
Za razliku od građana, profesionalne vozače očekuju kazne od 50.000 dinara. - Taksisti ne smeju da nose sandale i papuče, jer nije bezbedno, ali ni šortseve i majice na bretele, jer nije kulturno. To je uređeno i odlukom o taksi prevozu, ali i našim internim pravilnicima - kaže Aleksandar Bjelić, predsednik Saveza udruženja taksista Srbije.
Istraživanje sprovedeno u Engleskoj pokazalo je da je vožnja u japankama odgovorna za više od 1,4 miliona saobraćajnih udesa godišnje. Štaviše, stručnjaci su izračunali da je vožnja u japankama opasnija od vožnje u cipelama sa visokom potpeticom, jer je potrebno više vremena da se noga sa gasa pomeri na kočnicu, a i manji je pritisak. Takođe, jedan od deset vozača priznao je da mu se japanka podvukla ispod papučica i da je u poslednjem trenutku izbegao udes.
I pored svega toga, u Agenciji za bezbednost saobraćaja kažu da u ovom trenutku nemaju u planu da tu kaznenu odredbu uvedu u zakon.
Prema zakonu, vožnja u papučama nije kažnjiva, ali u slučaju saobraćajne nezgode uzrokovane zapinjanjem papuče za komandu gasa ili kočnice, vozač može biti odgovoran i kažnjen na sudu. Zato se vozačima preporučuje da izbegavaju vožnju u obući koja može ometati normalno upravljanje vozilom, poput visokih štikli.
Iako vožnja u papučama nije kažnjiva po zakonu o bezbednosti u saobraćaju, vozači treba da budu svesni potencijalnih opasnosti koje ovakva obuća može izazvati u saobraćaju. Osim toga, higijena stopala i izbor odgovarajuće obuće takođe igraju važnu ulogu u održavanju bezbednosti u saobraćaju. Stoga je važno da vozači preuzmu odgovornost za svoje odevne izbore prilikom vožnje, kako bi smanjili rizik od nezgoda i ugrožavanja bezbednosti u saobraćaju.
BONUS VIDEO
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)