U POSLEDNJIH 10 GODINA JE URAĐENO MNOGO U INFRASTRUKTURI! Vesić: Približavano se cifri od 1.000 km auto-puteva

Autor:

Vesti

10.06.2023

13:55

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Izgradnja kanalizacije se odvija u okviru programa "Čista Srbija", a kanalizaciju bi trebalo da dobije 2,3 miliona ljudi

U POSLEDNJIH 10 GODINA JE URAĐENO MNOGO U INFRASTRUKTURI! Vesić: Približavano se cifri od 1.000 km auto-puteva

Foto: Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture

Goran Vesić

Srbija je u poslednjih 10 godina uradila mnogo na razvoju infrastrukture, pre svega saobraćajne i komunalne, izjavio je za Tanjug ministar građevinarstva Goran Vesić i naveo da je do 2012. naša zemlja imala 596 km auto-puteva, dok se sada približava cifri od 1.000 km.

Kada je o prugama reč da za razliku od 1976. do 2012, kada nije izgrađen nijedan kilometar i remontovan samo 31 km, od 2012. do 2023. izgrađeno je 134,7 km novih pruga i rekonstruisan 781 km, rekao je Vesić.

- Mi u ovom trenutku gradimo 475,9 km auto-puteva i brzih saobraćajnica i pred potpisivanjem smo još tri ugovora, a to su ugovori za saobraćajnicu koja povezuje Sombor, Kulu Vrbas, Srbobran, Novi i Stari Bečej i Kikindu koja je duga 175 km, zatim odvojak puta za Šabac i Badovince u dužini od 15 km, kao i prvi deo obilaznice oko Kragujevca duge 21 km, što je ukupno skoro 210 km novih auto-puteva i brzih saobraćajnica - rekao je on.

Dodao je da se planira izgradnja još 750 km auto-puteva i brzih saobraćajnica, što će učiniti da cela Srbija bude saobraćajno povezana a i da investitori lakše dolaze i da se grade fabrike, razvija turizam.

Govoreći o razvoju železnica, kao drugom načinu saobraćajnog povezivanja, Vesić je istakao da je zatečena situacija bila još gora nego kod auto-puteva jer je od 1976. do 2012. godine Srbija nije izgradila nijedan km pruge a rekonstruisala je 31 km.

- Od 2012. do 2023. izgrađeno je 134,7 km novih priga a rekonstruisan 781 km. Sada prvi put imamo brzu prugu između Beograda i Novog Sada dužine 75 km, a do kraja 2024. će se završiti još 108 km brze pruge, što znači da ćemo imati 183 km do Subotice - naveo je Vesić.

Radimo 230 km ka Nišu i radiće se još 135 km pruge od Niša prema makedonskoj granici, kao i 90 km brze pruge od Beograda prema Šidu i hrvatskoj granici, dodao je ministar Vesić.

Kada je reč o avionskom saobraćaju i broju putnika koji se prevozi sa aerodroma "Nikola Tesla" i "Konstantnin Veliki", ministar je naveo da je lane aerodrom Nikola Tesla opslužio 5,6 miliona putnika i da se očekuje da taj broj ove godine bude sedam miliona putnika.

- Sa rekonstrukcijom terminala i poletno-sletnom stazom kapacitet aerodroma će se povećati na 14 miliona putnika. Er Srbija je lane otvorila 15 novih linija, ove godine 22 i trenutno je najbrže rastuća regionalna avio-kompanija u Evropi - kaže Vesić.

Ilustrujući o kakvom broju putnika se radi, naveo je da je JAT, krajem osamdesetih godina prošlog veka, kada je bio u najvećoj ekspanziji imao oko pet miliona putnika i to u zemlji koja je imala 22 miliona stanovnika.

Što se tiče niškog aerodroma "Konstantin Veliki", on je prema Vesićevim rečima lane imao 389.000 putnika, a očekuje se da će do kraja ove godine preći cifru od 500. 000 putnika.
Kada je reč o daljim planovima, istakao je da razmišlja da predloži Vladi Srbije da se kreira program i traži pomoć Evropske unije za rekonstrukciju lokalnih puteva, kao i da će se raditi na pravljenu programa za vodosnabdevanje, kao što je urađeno za izgradnju kanalizacije.

Izgradnja kanalizacije se odvija u okviru programa "Čista Srbija", a  kanalizaciju bi trebalo da dobije 2,3 miliona ljudi.

Govoreći o tome šta se u železničkom saobraćaju promenilo u poslednjih 10 godina, Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture Železnice Srbije za Tanjug je rekao da je pre 10 godina železnički saobraćajni sistem bio pred odumiranjem i gašenjem.

- Imali smo pruge koje su bile stare 100 godina i nisu bile rekonstruisane. Svaka pruga i kolosek trebalo bi da se rekonstruišu na 25 godina, a mi smo imali pruge koje su bile gotovo neuopotrebljive, jer su četiri puta odradile svoj životni vek. Zato je do 2012. godine prosečna brzina vozova bila svega 42 km na sat - istakao je on.

Ocenio je da se modernizacija koja se danas sprovodi na železnicama u Srbiji, može uporediti samo sa izgradnjom prvih pruga s kraja 19. veka.

- Takav sveobuhvatni proces, toliko kilometara, železnica nije imala gotovo 140 godina koliko srpske železnice postoje - naglasio je Stanisavljević. 

Gradonačelnik Čačka Milun Todorović za Tanjug je rekao da su u Zapadnoj Srbiji i Čačku, gde su investirane milijarde evra, najzahvalniji na puštanju u rad međunarodnog aerodroma Morava u Lađevcima.

- Trenutno imamo tri avio-linije, očekujemo i izgradnju kargo terminala što će umnogome pospešiti našu privredu. Auto-putevi su Čačku već doneli velike investicije i fabrike - istakao je on.

Građani su rekli Tanjugu da su osetili velike benefite od infrastruktirnih radova, a posebno da su ponovo počeli da putuju vozom, kao nekada.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO:

Komentari (0)

Loading