KO ŠTITI PREVARANTE?! "TREJS" RADI ŠTA HOĆE PO SRBIJI: Bugarska firma ima debelu zaleđinu u našoj zemlji!
Nagrada za fušeraj, kašnjenje i brljotine... Bugarska putarska firma "Trejs grupa", koja u našoj zemlji posluje preko svog ogranka "Trejs Srbija", napravila je haos na istočnom kraku Koridora 10, radeći na obilaznici oko Dimitrovgrada i auto-putu do granice sa Bugarskom. Zbog toga je s njima raskinut ugovor 2015. godine i bukvalno su proterani sa ovih deonica, međutim, u februaru ove godine "Trejs" se volšebno vratio na iste deonice, sklopivši sa "Koridorima Srbije" ugovore vredne oko 20 miliona evra za sanaciju 70 kilometara puteva na području Pirota, Bele Palanke, Niša i Dimitrovgrada.
Kako je došlo do ovakvog veleobrta niko racionalno ne može da objasni. Sagovornici iz putarske industrije s kojima smo prethodnih dana razgovarali čudom ne mogu da se načude što je Bugarima, umesto da im zauvek bude zabranjen rad u našoj zemlji, s obzirom na to kakvu su štetu prouzrokovali, omogućeno da opet zarade ogroman novac.
PUKLA BRUKA
- "Trejs" je na istočni krak Koridora 10 ušao kada je bankrotirala austrijska "Alpina". Nama u struci još te 2014. je mirisalo da tu nisu čista posla, što se i potvrdilo godinu dana kasnije. Bugari su, naime, izgradili svega 13 odsto od ugovorenih šest kilometara auto-puta i sedam mostova. Vrednost ugovorenog posla bila je 19,6 miliona evra i sve je trebalo da bude završeno za 15 meseci - objašnjava jedan od sagovornika Srpskog telegrafa, ističući da s pažnjom prati serijal našeg lista pošto je bilo krajnje vreme da neko otvori dosije "Trejs grupe" i načina na koji ona posluje kod nas, ali i u drugim zemljama.
13% UGOVORENOG PUTA IZGRADIO "TREJS" ZBOG ČEGA JE S NJIMA RASKINUT UGOVOR
Kada je pukla bruka, odnosno kada se saznalo da "Trejs" nije odradio maltene ništa od preuzetih obaveza, oglasio se i Toni Verheijen, tadašnji direktor Svetske banke u Beogradu, naglasivši da je izuzetno važno da ugovor sa bugarskom firmom bude raskinut.
Kao kiša oko KragujevcaU odgovoru na naša pitanja o raskidanju ugovora s njima na istočnom kraku Koridora 10 i kasnijem povratku na iste deonice iz "Trejsa" su izbegli da objasne kako je to moguće i ko im je omogućio da ponovo rade tamo gde su zabrljali. Umesto toga, ispisali su nam hvalospev o svojim poslovima i nabrojali šta su sve izgradili u Srbiji. O ugovoru iz februara ove godine napisali su samo jednu rečenicu: - "Trejs" je učestvovao u javnoj nabavci putem elektronske platforme EBRD i pobedio u navedenoj nabavci. |
- To pokazuje da srpska vlada može da kontroliše rad kompanija s kojima postoji ugovor. Ustanovljeno je da nema napretka i mi smo to, takođe, ustanovili. Sada je važno da se pronađe novi izvođač radova - poručio je Verheijen.
GRDELICA I OSTALO
I tu bi se ova priča možda (srećno) završila i država bi pokazala da onaj ko sklapa s njom poslove mora da ih realizuje odgovorno, kvalitetno i u rokovima da se ove godine, kao što rekosmo, "Trejs" nije vratio na istu onu deonicu s koje je isteran. I to sa poslom čija je vrednost maltene identična onom za koji je ugovor raskinut. Taman da im se nadoknadi šteta...
Ovaj frapantan obrt samo je potvrdio ono o čemu se u putarskim krugovima odavno govori: "Trejs" u Srbiji ima debelu zaleđinu zbog koje, čini se, Bugari i mogu da rade šta hoće. Jer bruka na istočnom kraku samo je jedan u nizu loše ili nikako odrađenih poslova ove firme. Srpski telegraf juče je pisao o lošoj zaštiti kosina u Grdeličkoj klisuri, a narednih dana nastavićemo da istražujemo ko štiti bugarsku firmu i omogućava njenim vlasnicima da se bogate.
NASTAVIĆE SE...
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)