MOMIROVIĆ: Plovnost Save i Dunava presudna za snabdevanje energentima
Ministar Tomislav Momirović poručio je da je plovnost na rekama od ključnog značaja za snabdevanje naše zemlje energentima.
U prethodnih osam meseci fokusirali smo se na investicije u plovnost rečnih puteva, jer smo znali da će oni postati glavni koridori za snabdevanje energentima, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović nakon obilaska interventnih bagerskih radova na sektoru kod Bariča na Savi, koji se odvijaju sa ciljem da se obezbedi propisana dubina plovnog puta u periodu izrazito niskog vodostaja.
Ministarstvo graćevinarstva, saobraćaja i infrastrukture preduzima interventne bagerske radove kako bi se obezbedila plovnost rečnih puteva glavnim korisnicima rečnog saobraćaja - najvećim industrijama poput građevinske, hemijske i naftne industrije, kao i poljoprivredi.
- Preduzimamo sve aktivnosti na Savi i Dunavu, našim glavnim vodnim koridorima, kako bi dodatno podigli efikasnost i ubrzali plovidbu, ali i osigurali stabilno obezbeđivanje tržišta ugljem, naftom i derivatima nafte. Brzom reakcijom i konstantnim ulaganjem u rečni transport uspeli smo da obezbedimo plovnost Save i Dunava i tako budemo praktično jedina država u Evropi koja nije primorana da obustavlja rečni saobraćaj u trenucima kada je vodostaj rekordno nizak - rekao je Momirović i dodao:
- Na ovaj način pokazujemo koliko se borimo za našu industriju i privredu, jer pri ovakvim vodostajima većina država u Evropi ili obustavlja plovidbu ili uvodi značajna ograničenja. Rečni saobraćaj je ključan za snabdevanje energentima i radimo na tome da obezbedimo plovnost reka glavnim korisnicima rečnog saobraćaja - najvećim industrijama poput građevinske, hemijske i naftne industrije, kao i poljoprivredi - istakao je ministar.
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pored sektora Barič na Dunavu, MGSI obavlja interventne bagerske radove na još dve deonice na Dunavu, kod Čortanovaca i kod Futoga. Cilj ovih radova je da se obezbedi propisana dubina i širina plovnog puta Dunava i Save, čak i u periodu izrazito niskog vodostaja, kada nivo vode ide daleko ispod tzv. niskog plovidbenog nivoa.
- Naš pristup u Srbiji želimo da vidimo i u drugim dunavskim državama, jer rezultati naših napora i radova u Srbiji imaće značajno ograničen efekat ako i druge zemlje ne pokažu isti nivo proaktivnosti. Ako mi uradimo sve što je u našoj moći da obezbedimo plovni put i u uslovima izrazito niskog vodostaja, onda očekujemo i da druge države naprave napor da obezbede makar minimalnu prohodnost plovnog puta, a ne da imamo potpune obustave plovidbe koje danas imamo nizvodno od Srbije. U tom smislu imaću sastanak sa bugarskim kolegom i predložiću da se razmotre apsolutno sve opcije koje će omogućiti prohodnost Dunava za plovidbu, jer je to od velikog značaja za Srbiju - poruičio je Momirović.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (1)
Zabrinuti
17.08.2022 07:00
Cekajte!!! Jedan dan nafta se doprema naftobodom iz rijeke, a kada treba poskupeti, onda je nizak vodostaj, pa je dunav zaledjen i tako u krug. ALI, kada se dunav odmrzne, i plovnost bude normalna, niko ne vraca cene, brzo se zaboravi na razlog dizanja cena. Onda nema razloga da se vrate nazad Sramotni izgovori